וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הטלוויזיה של חמאס: הרשות הפלסטינית מונעת מאיתנו לשדר בגדה

אילן זלאיט

30.11.2015 / 18:22

לפי הודעת רשת "אל-אקצא", שבסיסה בעזה, היא כמעט ולא יכולה לקיים שידורים חיים מהגדה משום שמנגנוני הרשות אוסרים על המפעילים בשטח לשתף איתה פעולה. כמה מעורבים אף נעצרו. "זה יחסה של הרשות לאינתיפאדה?"

אולפן אינתיפאדה שפתחו באל- אקצא. נובמבר 2015. עיתון אל-ערבי אלג'דיד, צילום מסך
שידור באולפן אל-אקצא/צילום מסך, עיתון אל-ערבי אלג'דיד

הרשות הפלסטינית מונעת את המשך השידורים של רשת "אל-אקצא" של חמאס בגדה - כך לפי הודעה שפרסמה היום (שני) הרשת בפייסבוק. "מנגנוני הביטחון של הרשות הודיעו באופן רשמי לכל מפעילי השידורים בגדה, שאסור להם לשדר יותר את אל-אקצא", נטען. ככל הנראה, המהלך נעשה כדי לעצור את ההסתה של חמאס בשטחי הרשות.

בשבוע שעבר הודיעה תחנת הטלוויזיה שיושבת ברצועת עזה כי הקושי בפעילות נרשם כבר מתחילת החודש. לדברי גורמים בתחנה, שידורים חיים מערי הגדה הפכו בלתי-אפשריים משום שהאנשים שעובדים עם "אל-אקצא" הפכו יעד של מנגנוני הרשות, שעוצרים אותם "בתואנות שונות ומשונות". עוד אמרו ב"אל אקצא", שמשודרת באמצעות הלוויין, כי האנשים שעובדים איתה הוזהרו שלא לשתף יותר פעולה עמה.

עוד ידיעות על חמאס בוואלה! NEWS
עשור אחרי ההתנתקות: אדמות גוש קטיף יחולקו לאנשי חמאס ברצועה
"תיבת הזהב של שג'אעיה": האוצר האבוד שמסעיר את רצועת עזה
הרשות הפלסטינית סיכלה מתחילת גל הטרור יותר ממאה פיגועים

חמושים של חמאס במהלך הפגנה ברצועת עזה. רויטרס
הפגנת חמאס ברצועה/רויטרס

מרבית עובדי הרשת המתגוררים בגדה קיבלו איומים מ"גורמים אלמוניים" בטלפון וכן בהודעות בפייסבוק שלהם, שלפיהם עליהם להפסיק את עבודתם עם הרשת, ולא - ייעצרו.

מפעילות שידורים שעובדות עם הרשת בגדה הודיעו על סיום התקשורת עמה, וכש"אל-אקצא" פנתה לחברות אחרות היא הופתעה לגלות שגם הן מסרבות לעבוד איתה משום שהוזהרו על ידי הרשות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

דובר חמאס: "זה היחס לרשת שמציגה את פשעי הכיבוש?"

הרשת לא פרסמה את הנושא מתוך "כבוד" לאינתיפאדה

לפי הודעת התחנה, היא נמנעה עד כה מלדווח על צעדי הרשות נגדה "מתוך כבוד לאינתיפאדת אל-קודס". התחנה קראה לפלסטינים לצלם בעצמם את האירועים בגדה ולשלוח את התיעוד לתחנה, על מנת להתגבר על ההגבלות שמטילה הרשות.

דובר חמאס סמי אבו זוהיירי גינה את ההגבלות ואמר: "זהו יחסה של הרשות הפלסטינית לאינתיפאדת אל-קודס ולרשת שמציגה את המתרחש בשטחה ואת פשעי הכיבוש?". הרשת פנתה לראש ממשלת הפיוס הפלסטינית רמי חמדאללה בדרישה לעצור מיד את הצעדים שננקטים נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully