וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון על חרם החרדים על משרד החינוך: "בנט - תתבייש"

29.11.2015 / 23:00

יו"ר מרצ פרסמה פוסט העוסק בקריאת רבנים מהמגזר להתעלם מהוראות המשרד בשל "התערבותו בתכני הלימוד". בין היתר, התייחסה להחלפת מנהל המחוז החרדי בלחץ הרבנים: "תמיכה בגזענות"

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
"בנט ופרוש תומכים בלי בושה ברבנים הגזעניים". נערות חרדיות/ניב אהרונסון

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) פרסמה היום (ראשון) פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, ובו התייחסה להוראת "ועדת הרבנים לענייני חינוך שעל ידי מועצת גדולי התורה", שפרסמה השבוע הוראה שלפיה יש להחרים את משרד החינוך. בפוסט התייחסה גלאון גם לכניעת משרד החינוך ללחץ החרדי ולהודעתו על קיום מכרז להחלפתו של מאיר שמעוני, אדם חילוני המכהן כיום כמנהל המחוז החרדי במשרד החינוך.

גלאון כתבה: "מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, עבר כל גבול. בחוצפתו הבלתי נתפסת הוא החליט, לשם שינוי, לפקח באמת על מה שקורה בבתי הספר החרדיים ולהילחם בתופעה האיומה והמקובלת של אפליית בנות ממוצא מזרחי בקבלה לבתי הספר של הזרם האשכנזי. בתגובה, רבני הזרם האשכנזי הפעילו לחץ אדיר והצליחו להביא להחלפתו, וביום חמישי האחרון התפרסם מכרז למנהל חדש".

"תנאי המכרז לא דורשים ניסיון בניהול חינוכי, אפילו לא תואר שני. הם כן מאפשרים למנהל הנבחר להגיע בעצמו מתוך הזרם שעליו הוא אמור לפקח", הוסיפה גלאון, והמשיך בהפניית אצבע מאשימה כלפי שר החינוך, נפתלי בנט. "איפה שר החינוך, אתם שואלים? הוא וסגנו, מאיר פרוש מיהדות התורה, תומכים בלי בושה ברבנים הגזעניים במקום במפקח של המשרד שאותו הם אמורים לנהל".

עוד בוואלה! NEWS:
בשונה משיתוף הפעולה באוויר: ישראל לא מתואמת עם רוסיה בגזרה הימית
בשביל התינוקות: אבות יוכלו בקרוב לצאת מהעבודה שעה מוקדם יותר
נגנז מסמך שמוכיח כי הדורסת של גל בק הייתה שיכורה ערב הפגיעה

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"מפלים בלי להתבייש ילדים, בעיקר ילדות, שלא גדלו בבית הנכון"/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

גלאון הטיחה ביקורת בבתי הספר החרדיים, אשר לדבריה עושים כבר שנים ככל העולה על רוחם. "הם דורשים ומקבלים מימון אדיר מהמדינה, ובתמורה הם לא מוכנים בשום אופן שיפקחו עליהם וזועקים 'אפליה' בכל פעם שמישהו מעז לומר שהעובדה שהם אינם מלמדים את ילדיהם לימודי ליבה בסיסיים פוגעת בילדים ופוגעת בחברה", כתבה. "והכי גרוע - הם מפלים בלי להתבייש ילדים ובעיקר ילדות שלא גדלו בבית הנכון, שאין להן הורים מכובדים מספיק, דתיים מספיק או אשכנזים מספיק".

בפוסט שכתבה, המשיכה גלאון ואמרה כי תפעל למען שמעוני, המתפקד לדבריה כ"משרת ציבור שעושה תפקידו באומץ". לדבריה, "כספי המסים שלנו משלמים על אפליה של ילדות בכניסה לבתי ספר ועל ההשלכות שיש לאפליה הזאת על שארית חייהן. אין לנו שום כוונה לעבור על כך בשתיקה. ולנפתלי בנט אני אומרת - תתבייש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ילדים חרדים, מאה שערים.. עומר מירון
"אין לקבל תלמידים ותלמידות שאינם מתאימים לתקנון מבחינה רוחנית". תלמידות חרדיות/עומר מירון

הפוסט של גלאון הגיע בעקבות הפרסום על הצהרתם של רבנים במגזר החרדי, שטענו כי במשרד החינוך מתערבים בתכנים הנלמדים במוסדות המגזר ועל כן יש להתעלם מהנחיותיו. למכתב שפרסמו הרבנים בנושא קדמה פגישה שבה השתתפו גם חברי כנסת חרדים, שבמהלכה דרשו להדיח את מנהל המחוז החרדי, שמעוני. "עד להחזרת מצב הפיקוח לקדמותו אין לשתף פעולה עם המפקחים מטעם משרד החינוך, אין להתייחס למכתבים ולהוראות ממשרד החינוך הפוגעים בעצמאות המוסד, אין לקבל תלמידים ותלמידות שאינם מתאימים לתקנון המוסד מבחינה רוחנית ואין לאפשר שום התערבות של הרשויות בנושא זה", כתבו הרבנים.

במשרד החינוך נכנעו ללחצים וביום חמישי פורסם מכרז שנועד להחליף את שמעוני. על פי תנאי המכרז, גם חרדים יוכלו להתמנות לתפקיד, שאמור למעשה לפקח עליהם. התנאים להגשת המועמדות הם חריגים ונמוכים ביותר, ולא כוללים חובת תואר שני או ניסיון בניהול מערכת החינוך. נגד התנאים הנמוכים הוגשה בעבר עתירה, אך בג"ץ אפשר זאת, וכעת החשש הוא שמנהל המחוז החדש יאפשר לאפליה בחינוך החרדי לחזור על עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully