וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: 180 אלף קוב של ביוב יוזרמו לחופי תל אביב והרצליה

29.11.2015 / 6:30

החופים נסגרו לרחצה בשל עבודות תשתית במערכת הביוב, ובעמותות למען הסביבה טוענים כי מדובר בצעד אוטומטי של הרשויות, הנובע ממניעים כלכליים ומטעמי נוחות. "לא ייתכן שזהו הפתרון היחיד"

הזרמת ביוב לים. עמותת צלול,
הזרמת ביוב לים/עמותת צלול

חופי הרחצה בתל אביב ובהרצליה ייסגרו החל מהבוקר (ראשון) ועד ליום רביעי לכל הפחות. זאת, בשל הזרמה יזומה של ביוב לים במסגרת עבודת תשתיות של המכון לטיהור שפכים ועבודות תחזוקה של איגוד ערים דן. לפי הודעת משרד הבריאות, בעקבות ההזרמה יסגרו לרחצה החופים צ'רלס קלור, ירושלים, בוגרשוב, גורדון, החוף הנפרד והצוק שבתל אביב, וכן חוף השרון וחוף אכדיה דרום שבהרצליה. כמו כן נמסר כי הרחצה אסורה גם בחופים הלא-מוכרזים לכל אורך רצועת החוף בערים אלו, מטעמי בריאות.

ממסמכי היתרי ההזרמה לים של המשרד להגנת הסביבה, אשר אושרו גם על ידי משרד הבריאות, עולה כי כמות השפכים שתוזרם בכל יום תעמוד על 180,000 מ"ק. ההזרמה תתבצע מול תחנת הכוח רידינג כשמוצא הצינור מרוחק בכחמישה קילומטרים מקו החוף. על פי מסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS, בתום ההזרמה יבוצע צילום אווירי של הכתם באמצעות מסוק, ואם יידרש, יבוצע ניקוי חופים.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר החזרת הגופות מחריף: "ראשי חמולות בגדה מסרבים לדבר עם צה"ל"
מתיחות שיא: פוטין הורה על הטלת סנקציות כלכליות נגד טורקיה
לקראת הסכם היסטורי? ועידת האקלים הבינלאומית תיפתח היום בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פוגע בציבור ובסביבה". שלט המזהיר מפני זיהום בחוף פלמחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמותות איכות הסביבה מוחות על המהלך, שיוביל לטענתם לפגיעה משמעותית בסביבה, כמו גם לפגיעה בציבור הרוחצים בכלל והגולשים בפרט, אשר בשבילם הים הסוער הוא אידיאלי עבור פעילותם. "אי אפשר להמשיך עם שיטת העבודה הזאת", אמר צפריר גדרון, רכז ים וחופים של עמותת "צלול", בשיחה עם וואלה! NEWS. "לא יתכן שהפתרון היחיד לכל עבודת תחזוקה הוא הזרמה אוטומטית של שפכים לים. הדבר קורה רק כי זה נוח וכי היטל ההזרמה לים הוא לא מספיק גבוה".

לדברי גדרון, על הוועדה למתן היתרי הזרמה לים לדרוש פתרונות מתקדמים יותר שימנעו את הזרמת הביוב לים בכל מקרה של עבודות תשתית. בין הפתרונות שמציע גדרון נמצאים הצבת צינורות עוקפים "שימנעו את ההזרמה ואת הפגיעה הקשה בסביבה הימית, בציבור ובעיקר בציבור הגולשים הממתין לימי הסערה. אם היה מדובר למשל בנפט והיו עושים עבודות תחזוקה, אז אף אחד לא היה חושב להזרים אותו לים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סגירת חופי הים בתל אביב ובהרצליה, נובמבר 2015. רפרודוקציה
סגירת חופי הים בתל אביב ובהרצליה, נובמבר 2015/רפרודוקציה

גדרון הדגיש כי למרות ההתנגדות, העבודות שיחלו מחר הן מבורכות, מאחר שבאיגודן מבטיחים שהן יצמצמו בעתיד את היקף הזרמת השפכים לים. זאת, מפני שהן יעלו את הספיקה של מערכת הביוב ובכך יצמצמו את המקרים שבהם יאלצו להזרים את הביוב בימים שהגשם חודר אל תוך הצינורות.

עם זאת, גדרון ציין כי "אם היו אוכפים את החוק אז הביוב לא היה אמור להיות מושפע כלל ממזג האוויר. הניקוז והביוב אמורים לעבור בשתי מערכות נפרדות, אבל יש הרבה מקומות שמערכת הביוב מחוברת למערכת ניקוז הגשמים וזה מנוגד לחוק".

"היה עדיף שישקיעו באכיפה כדי למנוע חדירת גשמים שמאלצת את איגודן להזרים שוב ושוב שפכים לים", סיכם גדרון. "התחזוקה היא חיובית כשלעצמה והיא מונעת תקלות בלתי צפויות בעתיד, אבל אי אפשר להשיג תוצאה חיובית במחיר שלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully