וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החסימות והחורף: מספר הפליטים שנכנס לאוסטריה פחת משמעותית

28.11.2015 / 1:06

לאחר שבשבועות האחרונים נכנסו אלפי בני אדם למדינה דרך סלובניה השכנה, בימים האחרונים נכנסו מאות מהגרים בלבד. לפי המשטרה, חסימת הכניסה למדינות הבלקן ומזג האוויר החורפי מקשים על מבקשי המקלט להגיע

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אלפי פליטים מנסים להיכנס לסלובניה דרך גבולה עם קרואטיה)

גורמים במשטרת אוסטריה הודיעו אתמול (שישי) כי מספר הפליטים שחצו את הגבול ונכנסו למדינה ירד באופן משמעותי בימים האחרונים, לאחר שבשבועות האחרונים נכנסו למדינה אלפי בני אדם מדי יום דרך הגבול עם סלובניה. יתרה מזו, בימים האחרונים לא נכנסו כלל מהגרים למדינה דרך שני המעברים בגבול הסלובני, שהיו העמוסים ביותר בתקופה האחרונה.

רכבות ואוטובוסים עמוסי מהגרים ממשיכים להגיע לאוסטריה דרך מעברי גבול נוספים, אך מספר הפליטים שעליהם נמוך בהרבה. בתוך כך, דובר המשטרה, מיכאל מסניגר, אמר כי רק 900 בני אדם הגיעו ביום שישי עד לשעות אחר הצהריים לאוסטריה, וצפה כי עוד 400 נוספים יגיעו עד סוף היום – מספר נמוך מהרבה ממה שהכירו ברשויות המדינה בזמן האחרון.

לקריאה נוספת:
המהגרים התקועים ניסו לעבור למקדוניה – ונתקלו בשוטרים
טורקיה: כך ניסתה יוון להטביע פליטים סורים. צפו בתיעוד
הארגון היהודי הגדול בגרמניה: "להגביל את ההגירה למדינה"

מהגרים במעבר בין אוסטריה לגרמניה, 27 בנובמבר 2015.. AP
מהגרים ממתינים לקבלת ביגוד חם בגבול בין אוסטריה לגרמניה/AP

בווינה מאמינים כי הירידה התלולה במספר מבקשי המקלט העושים את דרכם למערב אירופה נובעת ממזג האוויר הקר, וכן מהעובדה כי כמה מדינות בבלקן חסמו את כניסותיהן למהגרים שאינם מסוריה, מעיראק או מאפגניסטן. המדינות שהחליטו עד כה על צעד זה הן סרביה, מקדוניה וקרואטיה, שכולן נמצאות בדרכם של המהגרים מיוון ללב היבשת.

למרות מספר המהגרים הנמוך המצליח לחצות למערב אירופה, ועל אף הקשיים שמערימות מדינות הבלקן על המידפקים על דלתותיה של אירופה, ביוון דווקא דיווחו אתמול על עלייה במספר הפליטים המגיעים לחופי האיים שלה מטורקיה. על פי ארגון ההגירה הבינלאומי, ביום רביעי האחרון הגיעו לחופי יוון 5,000 בני אדם, זאת לאחר שהמספר צנח ל-155 ביום ראשון.

מהגרים במעבר בין אוסטריה לגרמניה, 27 בנובמבר 2015.. AP
מהגרים שאינם מסוריה, עיראק ואפגניסטן מתקשים להמשיך במסע. מהגרים בין אוסטריה לגרמניה/AP

לפני יומיים, מאות מהגרים התקועים כבר כשבוע בגבולה הצפוני של יוון התעמתו עם כוחות המשטרה לאחר שניסו לחצות את הגבול למקדוניה. המהגרים, מרביתם ממרוקו, פקיסטן ואיראן, התעמתו עם כוחות של משטרת מקדוניה, שתועדו מכים חלק מהמגרים עם אלות. לפחות עשרה מהגרים פתחו בשביתת רעב, ותפרו את שפתיהם לאות מחאה.

מקדוניה הקשיחה את נהלי הכניסה למדינה מוקדם יותר החודש, יחד עם סרביה וקרואטיה, בתגובה למתקפת הטרור בפריז. בין היתר, הוטלו הגבלות על כניסתם של מבקשי מקלט ממדינות מסוימות, וכעת מורשים להיכנס בעיקר מבקשי מקלט מסוריה, עיראק ואפגניסטן. נכון לשלשום, מאות מהגרים נותרו במחנה זמני בגבול וקיימו הפגנות בכל יום מהימים האחרונים. בין היתר, הקימו הפליטים את אוהליהם על פסי הרכבת – והביאו להשהיית תנועת הרכבות בין סלוניקי שביוון לבירת מקדוניה, סקופיה. לדברי המשטרה היוונית, כ-2,400 מהגרים חצו את הגבול למקדוניה ביום רביעי, פחות מהממוצע היומי של כ-3,500 מבקשי מקלט.

(עדכון ראשון: 21:26)

עימותים בין מהגרים למשטרת מקדוניה בגבול היווני, 26 בנובמבר 2015. רויטרס
שוטרים מקדוניים חוסמים את המהגרים המפגינים בגבול עם יוון/רויטרס
עימותים בין מהגרים למשטרת מקדוניה בגבול היווני, 26 בנובמבר 2015. רויטרס
ההפגנות בגבול יוון-מקדוניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully