וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגון היהודי הגדול בגרמניה: "להגביל את ההגירה למדינה"

המועצה המרכזית של יהודי גרמניה קראה למרקל לקבוע רף לקליטת פליטים, שמספרם צפוי להגיע השנה למיליון: "מגיעים מתרבות לא-שוויונית". ארגון צדקה ביקר אותם: "נוגד את אמנת האו"ם"

ספק 500

המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, הארגון הגדול ביותר בקרב הקהילה במדינה, קרא היום (שני) לממשלה להגביל את זרם ההגירה למדינה. זאת מאחר שלטענתו הפליטים, שרובם מוסלמים, מתקשים להשתלב בחברה. בתגובה לכך ספג הארגון ביקורת נוקב מצד קרן התומכת בפליטים.

ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל נוקט מדיניות פתוחה כלפי מבקשי מקלט הנמלטים מהלחמה בסוריה וכמיליון בני אדם מהמדינה השסועה וממוקדי סכסוך נוספים ברחבי המזרח התיכון ואפריקה צפויים להגיע לגרמניה במהלך השנה. "במוקדם או במאוחר לא תהיה לנו ברירה אלא לקבוע רף עליון", מסר נשיא המועצה ג'וזף שוסטר לעיתון "Die Welt".

לקריאה נוספת בנושא
סערה נוספת של טראמפ: הציע לעקוב אחר המוסלמים במדינה - וחזר בו
טורקיה: כך ניסתה יוון להטביע פליטים סורים. צפו בתיעוד

פליטים ביוון, 23 בנובמבר 2015. רויטרס
פליטים ביוון, בסמוך לגבול עם מקדוניה, היום/רויטרס

לדבריו, "רבים מהפליטים נמלטים מהטרור של 'המדינה האיסלאמית' ורוצים לחיות בשלום ובחירות, אולם במקביל רבים מהם מגיעים מתרבויות שבהן שנאת יהודים וחוסר סובלנות הן חלק בלתי-נפרד". הוא הוסיף: "אל תחשבו רק על יהודים, אלא גם על שוויון בין גברים לנשים ועל היחס כלפי הומואים".

דבריו של שוסטר ספגו ביקורת מצד הארגון הלא-ממשלתי "פרו-אסיל", שאמר כי מצער שהגוף היהודי חולק את אותן עמדות כמו אלו של המפלגה הבווארית השמרנית ((CSU, אחת מחברות הקואליציה של מרקל, שמפצירה בה להגביל את ההגירה.

"זה מטריד ששני הגופים דורשים שנשהה את האמנה האירופית למען זכויות אדם", נמסר. עוד נטען כי לפי סעיף 33 באמנת ז'נבה שנחתמה ב-1951, לא ניתן להחזיר מבקשי מקלטם לארצם אם חייהם או החופש שלהם מאוים בשל הגזע, הדת, הלאום, השתייכותם לקבוצה אתנית או העמדה הפוליטית שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully