וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של חב"ד לטרור: שלטים של הרבי מלובביץ' ביישובים ערביים

28.11.2015 / 0:58

חסידי חב"ד טוענים שמצאו את הנוסחה לסיום הפיגועים ומפצירים בציבור הערבי לקיים מצוות שמקורן בהלכה היהודית. חלק מהתושבים זועמים, אבל אחרים קיבלו זאת: "כל המצוות שכתובות אמורות לעשות טוב לאנושות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שנתלה בסכנין, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיצומו של גל הטרור הנוכחי, בין פיגוע בירושלים להפגנה אלימה בשטחי הגדה המערבית, נתלו השבוע במרכזי ערים וכפרים ערביים בגליל ובמרכז הארץ שלטי חוצות ועליהם תמונתו של מנחם מנדל שניאורסון – הרבי מלובביץ'. לצד תמונתו של האדמו"ר השביעי והאחרון של חסידות חב"ד נכתבה בערבית המילה "משיח", ובסמוך אליה הודגש הכיתוב "הוסף במעשים טובים – שבע מצוות בני נח" – כינוי למצוות שמיועדות לגויים, אשר נגזרו מתוך אלו שנצטוו לעשות בני העם היהודי. על שלטי החוצות החריגים בנוף המקומי גם פורטו מהן שבעת המצוות.

מאחורי הקמפיין הקורא לערביי ישראל לקיים את אותן מצוות - ובהן איסור רצח, איסור גילוי עריות ואיסור גזל – עומד מטה "שבע מצוות לשבעים אומות" של חסידות חב"ד, בראשות הרב בועז קלי מקריית שמואל. "בשונה מיתר תרי"ג מצוות, על אלו מחויבים כל בני העולם", אמר הרב קלי, שהוסיף כי "הקמפיין הגיע על רקע גל הטרור האחרון, ומטרתו להוריד את מפלס האלימות ולקרב את ביאת המשיח על ידי מעשים טובים".

עוד בוואלה! NEWS:
שני חיילים נפצעו קל ובינוני בפיגוע דריסה בבנימין; המחבל חוסל
טורקיה ממשיכה להתנצל: "נעבוד יחד עם רוסיה להפגת המתיחות"
אלפים חגגו בחתונת הצעירה שאיבדה את אביה ואחיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שנתלה בנצרת, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי של הרב קלי, "החברה שתלתה את השלטים בערים ובכפרים הערביים קצת חששה לעשות זאת, אך אני התחייבתי בפניהם שאם יפגעו בשלטים – לא אתלונן, ושהכל יעבור בשלום". אולם, לא בכל המוקדים הקמפיין עבר בשקט. יומיים בלבד לאחר שנתלה השלט בסכנין, הושחתה תמונתו של הרבי מלובביץ' ומתחתית השלט נגזר המשפט "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", שנכתב תחת תמונתו של הרב.

רבים מתושבי סכנין הבחינו בשלט החדש רק לאחר שהפנו אליו את תשומת לבם, חלקם הגיבו באדישות ואחרים הגיבו ברגשות מעורבים. "צריך להוריד את השלט מכאן, זה פוגע ברגשותיי כאישה מוסלמית-דתייה", אמרה בכעס תושבת העיר, נבילה טרביה. "אני לא יודעת מה עבר בראש של מי שתלה אותו כאן, אבל זו חוצפה שאין כדוגמתה", אמרה.

לדבריה של טרביה, "זה מדהים שהשלט הזה מתנוסס על בניין אגף החינוך של עיריית סכנין, תיכנסי בבקשה למשרדים ותשאלי אותם איך הם אפשרו לשלט כזה להתנוסס על המבנה שלהם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שנתלה באעבלין, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם, לאחר בדיקה התברר כי כמו רבים מתושבי העיר, גם מנהל אגף החינוך והתרבות בעירייה – כלל לא שמו לב לקיומו של השלט החדש. "זה לא מפריע לי, אני מאמין בפלורליזם ובחופש הביטוי, ומבחינתי כל עוד דבר כזה לא מזיק לאף אחד – הוא מבורך", אמר מנהל אגף החינוך נביה אבו סאלח. "אם אתם מאמינים – אז השלט יכול לחזק אתכם, ואם אתם לא מאמינים – אז השלט לא מוסיף ולא גורע ממנו דבר", אמר אבו סאלח והוסיף כי "כל המצוות שכתובות על השלט אמורות לעשות טוב לאנושות, וכשזה המצב – אין לי שום בעיה עם זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שנתלה בג'דיידה-מכר, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות התגובות הצוננות שגרר הקמפיין החדש, הרב קלי משוכנע כי הקמפיין השאפתני ישיג את מטרותיו: "בתקופת הפיגועים של שנות ה-90, כשאוטובוסים התפוצצו בכל רחבי הארץ, פרסמנו ביום הולדתו של הרבי מלובביץ' 110 שלטי חוצות. גם אז תלינו מודעות בכפרים הערביים עם תמונה של הרבי, לצד הכיתוב בערבית שהדרך לשלום עולמי טמונה בקיום 'שבע מצוות בני נוח'".

גם בשנת 2002, "בעיצומו של מבצע חומת מגן", סיפר הרב קלי, "קיימנו תהלוכה שעברה בכפרים הערביים, וברגע שתמונתו של הרבי התנוססה – אוטובוסים הפסיקו להתפוצץ ברחובות, זה היה מדהים". כמו כן, הרב קלי סיפר שהמטה תלה באותם ימים גם שלטים באזורים מרכזיים בשומרון, ולדבריו "לא היו שם פיגועים באותה התקופה".

(עדכון ראשון: 20:10)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שנתלה ביפיע, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully