וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקיפאון המדיני: אבו מאזן שוקל ביטול ההכרה במדינת ישראל

27.11.2015 / 17:00

באש"ף בוחנים את הצגת המהלך בכינוס הקרוב של המועצה הלאומית, שאליו יוזמנו נציגים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי. ואולם, בכירים ברשות הפלסטינית מזהירים מהשלכות קשות אם תתקבל ההחלטה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובכירי אש"ף בוחנים את האפשרות לבטל את ההכרה של מוסדות אש"ף במדינת ישראל. זאת, כחלק מתגובת הפלסטינים לנוכח הקיפאון המדיני ובמסגרת כינוסה המתוכנן של המועצה הלאומית של אש"ף המתוכנן לשבועות הקרובים.

לפי התוכנית שהעלו כמה מבחירי הארגון, תודיע המועצה הלאומית כי לנוכח אי-הקמתה של המדינה הפלסטינית ופעולותיה של ישראל בירושלים, הרי שההכרה של אש"ף במדינת ישראל בטלה ומבוטלת. בין היתר, בכירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי צפויים להשתתף בפגישת המועצה, על אף שהארגונים האלו אינם חברים באש"ף.

עם זאת, גורמים פלסטינים בכירים מסרו לוואלה! NEWS כי המהלך אינו זוכה לתמיכה של כלל צמרת הרשות הפלסטינית ולא מעט בכירים מתנגדים לה. הסיבות לכך הן ההשלכות השליליות שיהיו להחלטה שכזו על המצב הכלכלי של הפלסטינים והתיאום הביטחוני והכללי עם מדינת ישראל. הבכירים הדגישו כי לצעד שכזה יהיו השלכות במישור הדיפלומטי, המדיני ובעיקר הכלכלי.

עוד בוואלה! NEWS:
"עונש קולקטיבי": פלסטינים מתקשים לקבל אישור לטיפול רפואי בישראל
כדי למנוע הסלמה: בצה"ל פיתחו מנגנון מיוחד להרס בתי מחבלים
שני חיילים נפצעו קל ובינוני בפיגוע דריסה בבנימין; המחבל חוסל

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובכיר הרשות סאיב עריקאת, אחרי פגישתם בירדן, אוקטובר 2015. רויטרס
יו"ר הרשות אבו מאזן ושר החוץ האמריקני קרי ברמאללה, בשבוע שעבר/רויטרס

אתמול קרא בכיר הרשות לשעבר מוחמד דחלאן להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל והבהיר כי הוא אינו רואה עצמו מועמד לרשת את אבו מאזן. בתוך כך, הבהיר דחלאן כי הוא תומך במרואן ברגותי לתפקיד. בריאיון לרשת הטלוויזיה הגרמנית "דויטשה ווילה", האשים דחלאן כי "הרשות הפלסטינית הפכה ללא יותר מאשר קבלן ביצוע ביטחוני של ישראל".

דחלאן היה בעבר בכיר בהנהגת פתח ואחד האנשים החזקים ברשות הפלסטינית, ונחשב מועמד לרשת את אבו מאזן. הוא היה מפקד מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה עד להשתלטות חמאס עליה בהפיכה ב-2007, אחריה איבד מכוחו הפוליטי. בעקבות סכסוך מר עם אבו מאזן, סולק דחלאן מהרשות, והוא שוהה בימים אלו באיחוד האמירויות הערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully