וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בדאעש מתרחב: חיילים אמריקנים הגיעו לצפון סוריה

גורמים כורדיים מסרו כי כוחות מצבא ארה"ב הגיעו לסייע בתכנון מתקפה במעוזי דאעש, בהם "בירת" הארגון בא-רקה. מנהיג המיליציה הכורדית: "מוכנים לשתף פעולה עם סוריה במלחמה בטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חיילים אמריקנים הגיעו לצפון סוריה, על מנת לתמוך בכוחות הכורדים הנאבקים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך מסרו היום (חמישי) גורמים כורדים לסוכנות הידיעות הצרפתית. הכוחות הגיעו לעיר כובאני, שעל גבול סוריה-טורקיה, על מנת "לסייע בתכנון" מתקפות בערים ג'רבלוס וא-רקה, הנמצאות תחת שליטת דאעש.

מדובר בשלב נוסף במאמצים הבינלאומיים לחיסול הארגון האיסלאמיסטי, שתפסו תאוצה לאחר מתקפת הטרור בפריז לפני כשבועיים. בוושינגטון הבהירו פעמים רבות כי אין בכוונת הממשל לשלוח כוחות רגליים, אולם ידוע כי כמה עשרות יועצים צבאיים נמצאים בשטח, לצד ארגוני המורדים. לא נמסר מידע רשמי על פעילותם של החיילים שהגיעו היום לכובאני.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: עיתונאים נעצרו יום לאחר הפצצת "שיירת סיוע" לסוריה
פוטין: "טורקיה קונה נפט מדאעש"; ארדואן: "תוכיח"
כשהמזרח התיכון בוער, הסכסוך בין ישראל לפלסטינים נדחק לשוליים

כוחות הפשמגרה הכורדיים כבשו את העיר סינג'ר מפעילי דאעש בעיראק.. AP
"בעתיד נוכל לקיים דיאלוג בנוגע לשיתוף פעולה צבאי עם רוסיה". כוחות כורדיים בעיראק/AP

לפני כשבוע, אמר סגן היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, בן רודס, כי ארצות הברית מעוניינת לעבוד עם מדינות נוספות כדי לספק חימוש נוסף למורדים המתונים בסוריה. זאת, במסגרת המאמצים המשותפים עם טורקיה ליצירת אזור חיץ מפורז בצפון סוריה, סמוך לגבול הטורקי. ג'רבלוס וא-רקה – שנודעה כ"בירת דאעש" בסוריה – סמוכות לתוואי שמקוות וושינגטון ואנקרה לשחרר.

אתמול מסר סאלח מוסלים מוחמד, מנהיג המיליציה הכורדית בסוריה PYD, כי הכוחות הכורדיים במדינה מוכנים לשתף פעולה עם רוסיה כדי "להילחם ביחד בטרור". לדבריו, "הרוסים טרם הגיעו לאזור שלנו, אבל אני מאמין שבעתיד נוכל לקיים דיאלוג בנוגע לשיתוף פעולה צבאי עם רוסיה".

בשבוע שעבר דווח כי הנהגת דאעש החלה להימלט מא-רקה, זאת בעקבות התגברות התקיפות האוויריות על האזור, אולם אחיזת הארגון בעיר לא נחלשה באופן משמעותי. מוקדם יותר החודש, לוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, פשמרגה, כבשו את העיר הכורדית סינג'אר שבצפון עיראק, שהייתה בשליטת לוחמי דאעש במשך תקופה ארוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מטוס קרב צרפתי ממריא להתקפה בסוריה, נובמבר 2015. רויטרס
מטוס קרב צרפתי ממריא לתקיפות בסוריה, במסגרת מאמצי הקואליציה הבינלאומית/רויטרס

בסיוע תקיפות של מטוסי הקואליציה הבינלאומית, שוחררו רוב שטחי העיר, שהייתה כבושה במשך כשנה וחצי. חשיבותה האסטרטגית נעוצה בכך ששימשה נתיב מעבר בין מעוזי דאעש במוסול וב-א-רקה, ויש לה גם משמעות סמלית כמוקד שבו התחיל רצח העם היזידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully