וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגה ופצוע קשה בהתהפכות אוטובוס חיילים בבנימין

כוחות מד"א, מכבי אש ומסוקים הוזעקו לכביש 458 לאזור שבין ההתנחלות כוכב השחר לרימונים, שם התהפך על צדו אוטובוס ממוגן ירי מלא בחיילים. שלושה נפצעו באורח בינוני ו-45 נוסעים שחולצו נפצעו באורח קל. הערכה: הנהג נסע במהירות מופרזת בעיקול

צילום: עידן אחדות, אהוד אמיתון - TPS; עריכה: גדי וינסטוק

אוטובוס ממוגן ירי שהסיע חיילים התהפך היום (חמישי) בכביש 458 בין ההתנחלות כוכב השחר לרימונים שבבנימין. חיילת בת 18 שנלכדה מתחת לאוטובוס נפצעה באורח אנוש ומותה נקבע במקום. חייל נוסף נפצע באורח קשה ושלושה באורח בינוני. כל יתר הנוסעים - כ-45 - חולצו והם פצועים במצב קל שסובלים מחבלות קלות. כשישה לכודים חולצו גם הם מהרכב. נהג הרכב בן 42 נפצע באורח קל ופונה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם.

החייל שנפצע קשה פונה במסוק חיל האוויר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שלושה פצועים בינוני ושבעה קל פונו במסוק לבית החולים שיבא בתל השומר, כ-30 נפגעים באורח קל מפונים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים בירושלים. לפי הערכה ראשונית של בוחני התנועה שהוזעקו למקום, נהג האוטובוס נסע במהירות מופרזת בעיקול של הכביש.

שלושה צוותי כיבוי הוזעקו למקום וכן מסוקים. התאונה אירעה סמוך לשעה 12:06, אז התקבל במוקד מד"א מרחב ירושלים דיווח על אוטובוס שהתהפך על צדו קילומטר אחרי ההתנחלות רימונים לכיוון כוכב השחר. רוב הנוסעים יצאו בעצמם מהרכב לאחר התאונה אולם העובדה שהאוטובוס ממוגן הקשתה על חילוץ הלכודים בתחילת הפינוי. הכביש נחסם זמנית לתנועה מצומת גדעון לצומת מגדלים.

אוטובוס התהפך סמוך לכוכב השחר, 26 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
אוטובוס התהפך סמוך לכוכב השחר, 26 בנובמבר 2015/נועם מושקוביץ

חיים אלרן, שהיה עד לזירת התאונה, סיפר כי "הייתה חיילת לכודה עם רגליים בחוץ". אלרן העיד כי על מהאוטובוס ירדה חובשת שהייתה בהכרה ולדבריו, "השתלטה על העניינים". אלרן התקשר למכבי האש והתחיל לטפל בפצועים יחד עם החובשת. "נכנסנו דרך השמשה הקדמית של הנהג שהייתה שבורה והתחלנו להוציא משם".

הוא סיפר עוד כי החיילים צעקו כל הזמן שהנהג נסע מהר. "הייתה היסטריה מסביב". בהתחלה חשב אלרן כי מדובר באירוע זריקת אבנים. "אחר כך הבנתי שהאבנים עפו מההתהפכות של הרכב. כנראה שהוא נסע ישר, העיקול פה מאוד קשה, מי שלא מכיר זה סכנת נפשות".

אבי, פרמדיק של מד"א ממרחב ירושלים, מסר במשדר באולפן וואלה! NEWS כי חלק מהנפגעים הצליחו לצאת, רובם באורח קל. כל הפצועים שפונו מהזירה היו במצב יציב ללא סכנה. לדבריו, "כבר עם ההגעה לזירה ולאחר בדיקה רשמית נקבע כי לא היה ניתן להציל את הפצועה אנוש ומותה נקבע".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת ההתהפכות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל גנץ, סגן מועצת מטה בנימין, אמר במשדר כי מדובר בכביש שנמצא בשיפוע חד ובאמצע השיפוע יש עקומה חדה. לדבריו, "האוטובוס סטה מהנתיב. האוטובוסים לא רק כבדים הרבה יותר, הם גם מתוחזקים הרבה פחות. אלה כלי רכב ישנים, משרד ראש הממשלה והביטחון צריכים לתקצב"

מרבית חלונות האוטובוס נותרו שלמים משום שמדובר באוטובוס ממוגן, בעוד שמשת הנהג נופצה. רוב הפצועים שברו את השמשות כדי לצאת מכלי הרכב.

אתמול נהרגו גבר ואישה כבני 30 בתאונת דרכים בשדרות מעלה יצחק שבנצרת עילית. רכבם של השניים התנגש בעמוד והתהפך בסמוך לחני סנטר. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם במקום.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 320 בני אדם בתאונת דרכים, לעומת 285 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. כלומר עלייה של כ-13% במניין ההרוגים.

פינוי פצועים מהאוטובוס שהתהפך סמוך לכוכב השחר, 26 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
פינוי פצועים מהאוטובוס שהתהפך סמוך לכוכב השחר, 26 בנובמבר 2015/נועם מושקוביץ
אוטובוס התהפך סמוך לכוכב השחר, 26 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
אוטובוס התהפך סמוך לכוכב השחר, 26 בנובמבר 2015/נועם מושקוביץ
אוטובוס התהפך סמוך לכוכב השחר, 26 בנובמבר 2015. קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
מסוק שהוזעק לזירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת מדברים תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully