וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידה משולבת נגד "תג מחיר": כך מנסים למנוע טרור יהודי בגדה

26.11.2015 / 21:30

כוח ייעודי של השב"כ, צה"ל והמשטרה פועל ביהודה ושומרון על מנת למנוע פעולות נקם יהודיות לגל הפיגועים. זאת בנוסף לעשרות צווי הרחקה מהאזור שחולקו נגד פעילי ימין. "לא צריך הרבה טרור יהודי כדי לעורר מהומת אלוהים"

צילום: יותם רונן, רבנים למען זכויות אדם, הטלוויזיה החברתית; עריכה: קשת סידי

(הרב אשרמן שהותקף במסיק בידי רעול פנים משחזר)

יחידה משולבת, המאוישת בכוחות צבא, שב"כ ומשטרה הפועלים בצוותא ביהודה ושומרון הוקמה על מנת להתמודד עם פשיעה על רקע לאומני ולמנוע את האפשרות שגורמים באזור יוציאו לפועל פעולות טרור יהודי. זאת בעקבות הוצאת עשרות צווי הרחקה נגד פעילי ימין קיצוני מחשש שיבצעו פעולות "תג מחיר" כנקמה על פיגועי גל הטרור, שהוגדר במערכת הביטחון "התקוממות מוגבלת".

היחידה הצליחה לסכל בחודש האחרון מקרה חמור של "תג מחיר" כשאחד מפעילי הימין שתכננו לבצע את הפעולה נלכד. "לא צריך הרבה טרור יהודי כדי לעורר מהומת אלוהים", אמר קצין בכיר בצה"ל בהתייחסו לפעילי הימין הקיצוני הפועלים בגדה, והוסיף: "מדובר בכמה עשרות שלא באמת רוצים להרוג, אלא רק במשהו שנראה ככה".

עוד בוואלה! NEWS:
שבועיים אחרי הפיגוע תיערך חתונת הבת ששכלה את אביה ואחיה
אין רגיעה באופק: הפלסטינים התאכזבו מביקורו של ג'ון קרי

אימון פלס"ר נח"ל שהתקיים היום, בשטחי יהודה ושומרון. דובר צה"ל
אם האנרכיה בגדה תעלה - יצמחו תאי דאעש. חיילים בפעילות ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

ברקע פעולות המניעה בגזרת הטרור היהודי, בפיקוד חוששים כעת מעלייתן של קבוצות המזוהות עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בקרב האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון. "בשלב זה דאעש קונה לבבות בהיקפים קטנים, אך אם תהיה פה אנרכיה זה יעלה", הסביר הקצין.

הקצין הבכיר התייחס גם לסוגיית איתור מבצעי רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא, ואמר כי צה"ל והשב"כ מפעילים מאמצים גדולים מאוד בנושא, ולדבריו, אין יום שעובר מבלי שהנושא נידון ונבחן. הוא הדגיש כי מטרת הפעילות היא לעצור את מבצעי הרצח לאחר איסוף ראיות רבות ככל הניתן כדי שניתן יהיה לדון אותם לעונש כבד במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully