וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות ב"דן" ובמשטרה: בכיר בחברה ו-15 שוטרים נחקרו

אבי אשכנזי ויהושע בריינר

25.11.2015 / 19:43

הבכיר נחקר באזהרה במעורבות בפרשה המסעירה, והוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. נבדק אם קצינים במשטרה ניצלו את השיטה המושחתת מול "דן" כדי לממן את חלק מהחופשות היחידתיות

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

עובד בכיר בחברת דן נחקר היום (רביעי) תחת אזהרה בנוגע למעורבות בפרשת השחיתות במשטרה ובחברת האוטובוסים. הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. מוקדם יותר עוכבו לחקירה 15 קציני משטרה ושוטרים במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). כמו כן, הוארך מעצרם של בכיר בחברה ושל סגן-ניצב שלכאורה ביצעו עבירות של מרמה והפרת אמונים. החשד הוא כי חברת דן נתנה שירותי הסעה לשוטרים במחירים מוזלים, בתמורה לקבלת סיוע משטרתי.

במח"ש סבורים כי שוטרים וקצינים במשטרה דאגו לביטולי דוחות תנועה שניתנו לחברת "דן" ולנהגיה, זאת בתמורה להסעות מוזלות ליחידות המשטרה השונות דרך חברת הבת שלה "יונייטד". על פי החשד, כל יחידות מחוז תל אביב היו נגועות בשחיתות, שהוגדרה על ידי גורמים במשטרה כאחת מפרשות השחיתות החמורות ביותר שנחשפו בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
בצבא קוראים לגל הטרור "מוגבל", אך נערכים לחודשים של אלימות
הטייס הרוסי: "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי"
יועצי דשא במיליונים וליקויי בטיחות ברשויות המקומיות

אוטובוסי דן בתל אביב. נובמבר 2015. ראובן קסטרו
אוטובוס של חברת "דן"/ראובן קסטרו

נוסף על כך, נבדק אם קצינים ניצלו את השיטה גם כדי לממן את החופשות היחידתיות. על פי נהלי המשטרה, כל יחידה זכאית לתקציב שמגלם בתוכו את עלות המלון, הסעה באוטובוס, פעילות חברתית וספורטיבית וכן רכישת מזון. בפועל, קציני היחידות השיגו הצעת מחיר מוזלת מחברת "דן" – כשליש מעלות הזמנת האוטובוס – כאשר הכסף הנותר הועבר לשדרוג הטיול ורכישת אטרקציות נוספות לשוטרים. בתמורה להצעת המחיר המוזלת, לפי החשד, העניקו שוטרי תל אביב "חסינות" לנהגי האוטובוס של חברת "דן" ונמנעו מלרשום להם דוחות תנועה באזור גוש דן.

בפרשה צפויים להיחקר עוד בכירים נוספים וכן נהגי החברה. מי שכבר מספק עדות בפרשה הוא מאיר ברכה, אחיו של תת-ניצב אפרים ברכה, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר ששם קץ לחייו השנה. מאיר ברכה משמש בכיר בחברת "דן" והוא סיפק למח"ש מידע מפליל על אודות שיטת העבודה הנהוגה בחברה בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully