וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל העבירה את המידע שהוביל לפינוי האצטדיון בגרמניה

האצטדיון, שבו היה אמור להתקיים משחק כדורגל בין נבחרות גרמניה והולנד, פונה מעט לפני המשחק מחשש לטרור. על פי המידע, היום המשחק הודיע המודיעין הישראלי לרשויות במדינה כי ישנו איום חמור - והמשחק בוטל באופן מידי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המודיעין הישראלי העביר לגרמניה התרעה "משמעותית ביותר" מפני פעולת טרור במהלך משחק הכדורגל בהאנובר ביום שלישי בשבוע שעבר, שהתבטל 90 דקות לפני תחילתו – כך דיווח היום (רביעי) העיתון הגרמני "שטרן". על פי הדיווח, רשויות הביטחון במדינה קיבלו את התרעה ביום שני, יום לפני המשחק, ובמהלך יום שלישי קיבלו הרשויות מידע נוסף מישראל שלפיו מדובר באיום חמור – דבר שהוביל לביטול המשחק בין גרמניה והולנד, שבו הייתה אמורה לנכוח גם הקנצלרית אנגלה מרקל ובכירים בממשל.

גורמי משטרה אמרו מיד לאחר פינוי האיצטדיון כי ישנו "איום ממשי" על המקום ושני שרים בממשלת הולנד ששהו במקום פונו במהרה על ידי שירותי הביטחון. המשטרה המקומית הודיעה אז כי מצאה חפץ חשוד בקרבת האצטדיון. עם זאת, בוריס פיסטוריוס, שר הפנים של ממשלת סקסוניה תחתית שבתחומה נמצאת העיר, טען כי "לא נמצאו כל מטעני נפץ ולא נעצרו חשודים". שר הפנים של גרמניה תומס דה מזייר אמר באותו הערב כי המידע על כוונת הפיגוע בעיר האנובר "הגיע ממקור זר", ואישר כי לא נמצאו כל מטעני נפץ בעיר.

אצטדיון האנובר. AP
פינוי האצטדיון בהנובר, בשבוע שעבר/AP

גורם רשמי במערכת הביטחון בגרמניה אמרו לגארדיאן הבריטי השבוע כי טרוריסטים התכוונו לפוצץ שלוש פצצות בתוך האצטדיון במהלך המשחק .הגורם אמר כי דווקא הצרפתים הם אלה שסיפקו את המידע, ואף ציין כי המחבלים תכננו להתפוצץ גם מחוץ לאצטדיון – בתחנת אוטובוס ובתחנת רכבת.

"ישנו סיכון גדול לכך שמתקפה דומה לזו שאירעה בפריז תיערך בגרמניה, בשל העובדה שגם במדינה נמצאים גורמי איסלאם קיצוני כמו אלה שערכו את המתקפות בבירה הצרפתית", אמר הגורם. עם זאת, ישנם גורמים שצוטטו בכלי תקשורת במדינה שאמרו כי לדעתם לא מדובר באיום רציני. לדבריהם, התרעות מסוג זה מתקבלות "על בסיס שבועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully