וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזעזע": כמעט 6,000 תיקי עבירות מין נפתחו במשטרה ב-2014

23.11.2015 / 5:00

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית פרסם את הדוח השנתי שממנו עולה כי רק 13% מהפונים למרכזי הסיוע הגישו בסופו של דבר תלונה במשטרה. כמעט מחצית מהתיקים היו כלפי קטינים. "מגיפה חברתית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5,974 תיקי עבירות מין נפתחו בשנת 2014 במשטרת ישראל – כך עולה מהדוח השנתי של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית שפורסם היום (שני) לקראת דיון בוועדה למעמד האישה ולשוויון מגדרי. הדוח מציג את נתוני הפגיעה לשנת 2014 של תשעת מרכזי הסיוע בארץ ושל הרשויות. עוד עולה מהדוח כי 42% שהם 2,505 מקרים מתוך כלל התיקים שנפתחו, היו כלפי קטינים. עם זאת, הנתון המצער הוא כי רק 13% מהפונים למרכזי הסיוע בשנה החולפת הגישו בסופו של דבר תלונה למשטרה בדבר הפגיעה.

בשנה החולפת 40 אלף פניות הגיעו למרכזי הסיוע. מתוכם, 8,938 פניות חדשות. מדובר בעלייה של 13% במשך חמש השנים האחרונות. 84% מכלל הפניות מדווחות על פגיעה בנשים, בעוד 16% מהפניות מדווחות על פגיעה בגברים.

עוד עולה מהדוח כי במקרים רבים לנפגעים יש קשר מוקדם עם התוקף ולרוב הם מכירים אותו היטב. כך למשל, 26% מהמקרים התרחשו על ידי הורים או בני משפחה, 10% על ידי בני זוג ו-25% על ידי שכנים או מכרים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
20 נרצחים, 20 סיפורים: אלה הם קורבנות גל הטרור
שלושה הרוגים ו-11 פצועים בתאונה בין מיניבוס למכונית בגליל העליון
מפוני גוש קטיף זועמים על חלוקת האדמות של חמאס: "סכין נוספת בגבנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

34% מהפניות דיווחו על אונס וניסיון אונס. 13% דיווחו על מעשה מגונה ו-12% על הטרדה מינית. 24% דיווחו על גילוי עריות, מהם 9% על ידי הורה ו-15% על ידי בן משפחה אחר. 12% מהמקרים אירעו בעבודה ו-5% מהם היו בתקיפה קבוצתית שבה היה מעורב יותר מתוקף אחד.

אחת התופעות המהותיות עמן נדרשים מרכזי הסיוע להתמודד בעת האחרונה הם פגיעה באמצעות המדיות השונות. מהדוח השנתי עולה כי בשנה החולפת התקבלו במשטרת ישראל 119 תלונות על הטרדה מינית באמצעות פרסום של תצלום או הקלטה. בפרקליטות נפתחו 94 תיקים פלילים בגין עבירה של פרסום והצגת תועבה. במרכזי הסיוע התקבלו 80 פניות בגין פגיעה ברשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
"ללא טיפול מערכתי תמשיך מגפת האלימות המינית להשתולל ולגבות את קורבנותיה"

"אלימות מינית בחברה הישראלית היא מגיפה חברתית של ממש", אמרה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו. "למרות זאת, אין עדיין התייחסות מערכתית כוללת והשקעה תקציבית מספקת כדי להתמודד עם ממדיה הנרחבים של התופעה והשלכותיה ההרסניות כלפי הנפגעות והנפגעים".

לדבריה, "על הרשויות להגדיר את המאבק באלימות מינית כנושא בעל חשיבות עליונה ולהכריז על כינון תכנית לאומית למניעת אלימות מינית. ללא טיפול מערכתי תמשיך מגפת האלימות המינית להשתולל ולגבות את קורבנותיה".

"התמונה המשתקפת מהדוח של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית מאוד מטרידה ומזעזעת", אמרה ח"כ עאידה תומא סלימאן, יו"ר הוועדה למעמד האישה ולשוויון מגדרי, "עצם העובדה שכ-50% מהתלונות במשטרה על תקיפה מינית היו כלפי קטינים. מצד שני רק 13% מהפונות למרכזי הסיוע התלוננו במשטרה דבר האומר דרשני ואמור להזיז את המשטרה לבדק בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully