וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עונש מאסר נגזר על העיתונאי האמריקני מה"וושינגטון פוסט"

22.11.2015 / 15:29

דובר בתי המשפט האיראניים הודיע כי ג'ייסון רזאיאן, המחזיק גם באזרחות איראנית והואשם בריגול, יישלח למאסר. לא צוין לאיזו תקופה, "אבל בכל מקרה העונש עדיין לא סופי", מסר הדובר בהתייחס ל-20 הימים שבמהלכם יוכל לערער

החל משפטו של כתב הוושינגטון פוסט שנעצר באיראן. רויטרס
נעצר ביולי 2014. רזאיאן/רויטרס

בית משפט באיראן גזר על עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" ג'ייסון רזאיאן עונש מאסר - כך מסר היום (ראשון) דובר בתי המשפט, גולמחוסיין מוחסני אג'י. אולם לא צוין לכמה שנים הוא נשלח למאסר. "בקצרה, מדובר בעונש מאסר", אמר. "אבל הוא עדיין לא סופי".

רזאיאן, שמחזיק באזרחות איראנית ואמריקנית, הורשע ב-11 באוקטובר לאחר שהואשם בריגול. אז נאמר כי הוא יוכל לערער על גזר הדין תוך 20 ימים. מערכת העיתון ומשפחתו גינתה את האישומים נגדו וטענה כי הם אבסורדיים.

עורכת דינו ליילה אסן אמרה לסוכנות אי-פי כי לא יידעו אותה באשר לגזר הדין. "אין לי שום מידע לגבי פרטי גזר הדין", אמרה. "אנחנו מצפים לו זה שלושה חודשים".

לקריאה נוספת:
"תמוה ומעורפל": פסק דין ניתן לעיתונאי האמריקני הכלוא באיראן
איראן: נפתח משפטו של כתב ה"וושינגטון פוסט" הנאשם בריגול

המקרה של רזאיאן, שנעצר ב-22 ביולי 2014, נידון מאחורי דלתיים סגורות בבתי הדין של משמרות המהפכה, שעוסקים בעבירות ביטחוניות וחוטפים ביקורת מצד דיפלומטים זרים וארגוני זכויות אדם בשל חוסר השקיפות שלהם, העונשים החמורים שהם נוטים לגזור והשימוש התכוף שלהם בעונש מוות. מאז התפוצצות הפרשה, כינה העיתון האמריקני את ההליך המשפטי נגד רזאיאן "משפט ראווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully