וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמוה ומעורפל": פסק דין ניתן לעיתונאי האמריקני הכלוא באיראן

11.10.2015 / 18:25

דובר מערכת בתי המשפט הודיע כי פסק דין ניתן בעניינו של ג'ייסון רזאיאן, עיתונאי "הוושינגטון פוסט" המוחזק בכלא זה יותר משנה, אך לא סיפק פרטים. בוושינגטון מחכים למידע נוסף

החל משפטו של כתב הוושינגטון פוסט שנעצר באיראן. רויטרס
יותר מ-440 ימים בכלא האיראני. ג'ייסון רזאיאן/רויטרס

מערכת בתי המשפט של איראן הודיעה היום (ראשון) כי ניתן פסק דין נגד העיתונאי האמריקני ממוצא איראני ג'ייסון רזאיאן, שהואשם בריגול, אך לא סיפקה פרטים נוספים לגבי המקרה. פרשת מעצרו של העיתונאי מה"וושינגטון פוסט" סיבכה את הצעדים להפחתת העוינות בין וושינגטון לטהראן, שרוככו בעקבות החתימה על הסכם הגרעין. רזאיאן, שנולד בקליפורניה ושימש כראש המערכת של העיתון האמריקני באיראן, נעצר ביולי 2014. השימוע האחרון בעניינו נערך ב-10 באוגוסט.

"ניתן פסק דין בפרשה. ישנה עדיין אפשרות להגיש ערעור על הפסיקה, והיא אינה סופית", אמר דובר מערכת בתי המשפט גולמחוסיין מוחסני אג'י במסיבת עיתונאים בטהראן. העורך הראשי של "הוושינגטון פוסט" מרטין ברסון מסר בתגובה כי ההצהרה האיראנית "מעורפלת ותמוהה". לדבריו, "אין לנו מידע נוסף בזמן זה ולא ברור אם הפסיקה כוללת גזר דין או עונש – או אם תכניה הועברו לידי ג'ייסון או עורך דינו".

לקריאה נוספת:
איראן: 10 שנות מאסר לשניים שהורשעו בריגול לטובת ארה"ב וישראל
איראן: נפתח משפטו של כתב ה"וושינגטון פוסט" הנאשם בריגול

בשולי עצרת האו"ם: קרי וזריף נועדו ודנו ביישום הסכם הגרעין. רויטרס
עניינו של רזאיאן הועלה בשיחה בין זריף לקרי בחודש שעבר/רויטרס

דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי התייחס להודעה האיראנית ואמר כי וושינגטון מחכה לפרטים נוספים. "אנחנו מפקחים על המצב מקרוב, ואנחנו ממשיכים לקרוא להסרת כל האישומים נגד ג'ייסון ולשחרורו המיידי". איראן מאשימה את רזאיאן בן ה-39 באיסוף מידע חשאי והעברתו לממשלות זרות, בכתיבת מכתב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה ובפעילות נגד הביטחון הלאומי של איראן.

המקרה של רזאיאן נידון בדיונים שנערכו בדלתיים-סגורות בבתי הדין של משמרות המהפכה, שעוסקים בעבירות ביטחוניות וזוכות לביקורת מצד דיפלומטים זרים וארגוני זכויות אדם בשל חוסר השקיפות שלהם, העונשים החמורים שהם נוטים לגזור והשימוש התכוף שלהם בעונש מוות.

מאז התפוצצות הפרשה, כינה העיתון האמריקני את ההליך המשפטי נגד רזאיאן "משפט ראווה". בחודש שעבר רמז דובר הפרלמנט האיראני עלי לריג'אני על אפשרות לשחרור רזאיאן בתמורה לאסירים איראנים המוחזקים בארצות הברית, אולם גורמים רשמיים שללו את האפשרות של חילוף אסירים מסוג זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אחיו של רזאיאן: ג'ייסון מוחזק בכלא יותר מ-444 ימים

ביום שישי האחרון פרסם עלי, אחיו של רזאיאן, הודעה לפיה העיתונאי מוחזק בכלא האיראני זה 444 ימים, מספר ימים זהה למשך הזמן שבו הוחזק צוות השגרירות האמריקנית בטהראן לאחר ההשתלטות עליה ב-1979. "חייו של אחי שובשו באכזריות, למרות חפותו הברור, רק כדי שאיראן תוכל להמשיך להשתמש בו כקלף מיקוח פוליטי", אמר עלי רזאיאן.

בוושינגטון קיוו לאחר החתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות כי רזאיאן ואמריקנים נוספים המוחזקים באיראן ישוחררו. עניין מעצריהם הועלה בשיחות בין שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף בשולי עצרת האו"ם הכללית בניו יורק בחודש שעבר. אולם לא פורסמה התקדמות. שני אזרחים אמריקנים נוספים מוחזקים על ידי הרשויות באיראן: הכומר הנוצרי סעיד עבדיני ואמיר חקמתי, חוקר פרטי וחייל לשעבר בכוחות המארינס האמריקניים שנעלם ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully