וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת הסינמה סיטי בירושלים: לא נפתח את המתחם בשבתות ובחגים

בתום סאגה משפטית, שכללה בקשה לפי פקודת ביזיון בתי המשפט נגד ראש העיר, החליטו היזמים להתיישר לפי הסטטוס קוו ולא לעבוד בימי מנוחה. סגן ראש העיר: "החלטה משמחת". מגיש הבקשה, עו"ד חביליו: "היזמים וברקת עושים צחוק". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(הפגנות נגד סגירת המתחם בשבת, בשנה שעברה)

הנהלת מתחם הסינמה סיטי בירושלים הודיעה היום (ראשון) כי בשלב זה אין בדעתם להפעיל את המתחם בשבתות ובחגים. עם זאת, היזמים הודיעו כי הם שומרים לעצמם את הזכות לשוב ולדון עם העירייה ועם משרד האוצר על פתיחת המתחם בימי המנוחה, וככל שיהיה בכך צורך, אף לעתור לבית המשפט.

מתחם הסינמה סיטי אינו פועל בשבתות בשל התניה שנוספה לחוזה בין היזמים לבעלי הקרקע, העירייה ומשרד האוצר. לפני כשנתיים עתרו גורמים עירוניים לבג"ץ נגד העירייה ומשרד האוצר בדרישה שיבטלו את ההתניה הזו. אחרי שהן היזמים והן משרד האוצר הסכימו לפתוח את המתחם בשבתות, החליט בג"ץ שיש לגבש חוזה חדש בין היזמים לבעלי הקרקע ולהביא אותו למועצה בתוך זמן סביר.

לקריאה נוספת:
מחאה בירושלים: אל תסגרו את סינמה סיטי בשבת
מדוע ברקת מעכב הדיונים לפתיחת הסינמה סיטי בשבת?
בג"ץ: העירייה תחליט לגבי פתיחת הסינמה סיטי בשבת

פתיחת סינמה סיטי בירושלים, פברואר 2014. סיון פרג',
החרדים מברכים, החילונים יסעו מחוץ לעיר. מתחם הסינמה סיטי בירושלים/סיון פרג'

במהלך השנה האחרונה התנהל משא ומתן בין הצדדים, אך לא נרשמה התפתחות משמעותית בנושא. היום הודיעה הנהלת הסינמה סיטי כי אינה מתכוונת לפתוח את שעריה בשבתות ובחגים. את תשובתה נתנה במסגרת תגובה לבקשה שהוגשה לפני כשנה לפי פקודת ביזיון בית המשפט נגד ראש העיר ניר ברקת, על כך שהוא לא פועל מספיק כדי להביא למיצוי הסוגיה.

הנציגים החרדים והדתיים בעיריית ירושלים בירכו על ההחלטה. סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, אמר בתגובה להחלטת בעלי הסינמה סיטי: "זהו ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים, אין ספק שמדובר בהחלטה משמחת". לדבריו, "ההנהלה הבינה שרוב הציבור בירושלים שומר מסורת ומעדיף למנוע מלחמות ומאבקים מיותרים בין דתיים לחילונים ולא לחפש לשבור את הסטטוס קוו העדין והיחסים הטובים שיש בין האוכלוסיות בעיר בשנים האחרונות. צר לי שנציגים, דוגמת תנועת 'התעוררות' ואחרים, פעלו ופועלים בנושא זמן רב בכדי להביא לסכסוכים ותבערה בעיר".

סגן ראש העיר: "ההחלטה מחדדת את הצורך במקומות פתוחים בשבת"

סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ', חבר תנועת התעוררות, אמר: "אנחנו מכבדים את החלטת הנהלת הסינמה סיטי שלא לפתוח את המתחם בשבת. כפי שלא היינו מוכנים להשלים עם כפיית העירייה והממשלה לסגור את המתחם בסוף שבוע, לא נבקש לפתוח את המקום בשבת בניגוד לעמדת היזמים.

"עם זאת, החלטת היזם מגיעה על רקע העובדה שבית המשפט העליון נזהר מלדון בסוגייה לגופה משך זמן רב, ולצד עמדה של ראש עיריית ירושלים הכופה על היזם את הסגירה בשבת. הצורך במקומות תרבות פעילים בסופי שבוע, כפי שחוק העזר העירוני מתיר, רק מתחדד. עסקים רבים נפתחו בשנה האחרונה כדי למלא צורך זה. ישנו ציבור גדול הצמא לפעילות זו ונמשיך לפעול למענו".

הפגנה של תנועת התעוררות מול פתיחת הסינמה סיטי בירושלים, פברואר 2014. טלי מאייר
הפגנות נגד סגירת המתחם בשבת, בשנה שעברה/טלי מאייר

עורך הדין יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים ומי שהגיש את העתירה ואת הבקשה לביזיון בית המשפט, תקף את ההחלטה. "אני דוחה מכל וכל את הודעת סינמה סיטי, מדובר בהונאה של בית המשפט העליון ושל הציבור. העתירה הוגשה גם נגד היזמים, ורק על בסיס הודעתם בדבר נכונותם לפתוח את המתחם בשבתות וחגים, ניתן פסק הדין של בית המשפט העליון.

"קודם היה זה ברקת, ועכשיו היזמים. הם עושים צחוק מבית המשפט ומהציבור ואני מקווה שהדבר לא מתואם ביניהם. אנחנו נמשיך את הליכי הביזיון ונבקש לחייב את היזם והעירייה לפתוח את המתחם בשבתות. לאור התנהלות היזם, בנוסף להליך המשפטי שיימשך, אני קורא לציבור בירושלים והסביבה להחרים את מתחם סינמה סיטי עד שיפתח בשבתות".

חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) הביע צער על ההחלטה. "מדובר בהחלטה פחדנית של הנהלת הסינמה סיטי שאין בינה ובין סטטוס קוו דבר וחצי דבר. הנהלת הסינמה סיטי מבצעת פניית פרסה מביכה, שנובעת רק מלחצים פוליטיים וזאת לאחר שבעבר תמכה בפתיחת המקום בשבת. בתקופתי כסגן שר האוצר הסרנו את ההתנגדות לפתיחת המקום בשבת, לאחר שהבנו מההנהלה שיש רצון עז ובסיס כלכלי איתן לפתיחת המקום בשבת. אין שום סיבה שצעירי ירושלים יסעו לערים אחרות בזמן שבתוך העיר כבר קיים מתחם בילוי גדול. ירושלים שייכת לכל המגזרים החיים בה ובתוכם גם לחילונים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully