וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנופיית נערים מהרצליה חשודה בגניבת סוללות אופניים חשמליים

21.11.2015 / 18:30

חמישה נערים חשודים כי מכרו את הסוללות לבעל חנות אופניים בעיר, שמכר אותן כמשומשות. עוד נבדק אם בעל החנות הוא שהפעיל את הנערים, שגנבו את הסוללות שמחירן נע בין 600 לאלף שקלים

אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
גנבו את הסוללות ממגרשי משחקים ומרכז קניות בהרצליה. אופניים חשמליים/ראובן קסטרו

משטרת תל אביב עצרה במהלך הימים האחרונים חמישה נערים מחטיבות ביניים ותיכונים בהרצליה בחשד שגנבו סוללות של אופניים חשמליים, ומכרו אותן לבעל חנות אופניים בעיר שעל פי החשד, מכר אותן כמשומשות. עוד נבדק במסגרת החקירה, אם בעל חנות האופניים הוא זה שהפעיל את אותם הנערים.

בעקבות מידע שהגיע למשטרת מרחב ירקון, נפתחה חקירה שעניינה גניבת סוללות אופניים חשמליים ממגרשי משחקים בבתי ספר וממרכזי קניות בהרצליה. חמישה נערים ובעל החנות בעיר נעצרו, ובמשטרה סבורים כי ישנם נערים נוספים שהיו מעורבים בפרשה. מחירם של אופנים חשמליים נע בין 2,500 שקלים ל-3,500 שקלים, ומחירה של סוללה בלבד הוא בין 600 שקלים לאלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
יוותרו על הכסף? הכנסת תדון בהצעה להפוך העלאת שכר הח"כים לבחירה
"מאבק הגז ממשיך להתרחב": 20 הפגנות צפויות הערב ברחבי הארץ
חשד לרצח בפתח תקווה: בת 60 חשודה שחנקה את חברתה למוות באמצעות כרית

אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
העבריינים זיהו את הפוטנציאל הכלכלי בגניבה כזו. אופניים חשמליים בתל אביב/ראובן קסטרו

לפשע יש אופנה שמתחלפת אחת לכמה שנים, בהתאם למגמות המסחר וחידושי הטכנולוגיה. כך למשל, בשנות ה-80 של המאה הקודמת, התמקדה המשטרה במלחמה בפריצות לכלי רכב במטרה לגנוב רדיו-טייפ. כמה שנים אחר כך, התמקדה המשטרה בחקירת פריצות לבתים לשם גניבת מכשירי וידאו. עם עליית מספר המהגרים מאפריקה חלה עלייה בגניבות אופניים, ובשיא התקופה דיווחה משטרת תל אביב כי בכל חמש דקות נגנבים זוג אופניים.

עם התפתחות העידן הטכנולוגי, צצה אופנת הפשע החדשה - גניבת סוללות אופניים חשמליים. ניכר כי עברייני הרחוב זיהו את הפוטנציאל הכלכלי בגניבה מסוג זה, ויחד עם האופנה החדשה, שמו להם למטרה לגנוב את סוללות האופניים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully