וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה משטרתית בחיפה: שמונה חברי ארגוני פשיעה נעצרו

19.11.2015 / 20:30

במשטרה חוששים כי חיסולו בשבוע שעבר של בכיר בארגון של משפחת אבו-כליב יצית מחדש את המאבק בין משפחות הפשע בעיר. החשודים נעצרו לפנות בוקר בפשיטה על 22 בתים ובתי עסק. במשטרה מבהירים כי בכוונתם לבצע מעצרים נוספים

גבר כבן 30 מת כתוצאה מירי ברחוב יפה נוף בחיפה. 11 בנובמבר 2015. דוברות איחוד הצלה כרמל, מערכת וואלה! NEWS
זירת הירי בשכונת יפה נוף בחיפה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איחוד הצלה כרמל

המשטרה ביצעה לפנות בוקר (חמישי) גל מעצרים בחיפה, בניסיון למנוע התלקחות מחודשת של הסכסוך בין משפחות הפשע בעיר. זאת בעקבות חיסולו בשבוע שעבר של אשרף אבו-כליב, אחד מבכירי ארגון הפשיעה של משפחת אבו-כליב בחיפה. שמונה בני אדם נעצרו בפשיטה על 20 בתים ושני בתי עסק. הם חשודים במעורבות באירועי אלימות כגון איומים והצתות בעיר וסביבתה, במסגרת הסכסוך המתמשך בין כמה משפחות בעיר. בנוסף, נתפס כסף מזומן ושני כלי רכב. בסיום חקירתם יובאו היום החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה.

אשרף אבו-כליב, בן 37, נורה למוות לפני שבוע בסמוך לביתו בשכונת יפה נוף שבחיפה. עדיין לא נעצרו חשודים ובמשטרה חוששים שהרצח יעורר גל של מעשי פשיעה בעיר ויצית מחדש את הסכסוך בין כמה משפחות שנאבקות על השליטה בתחומיה. ניצב משנה אבי אדרי, מפקד תחנת חיפה, אמר כי מבצע המעצרים הוא "יריית פתיחה של משטרת חיפה והיחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף נגד מחוללי פשיעה וגורמים עבריינים בחיפה".

עוד בוואלה! NEWS:
שני נרצחים ופצוע בינוני בפיגוע דקירה בתל אביב
סייע להשתלט על המחבל: "הייתה לו סכין כמו חרב, רצה לשחוט המתפללים"
סדרות בטאבלט, עוגיות ביתיות - והרבה במבה: ליל התקציב בכנסת

גבר כבן 30 מת כתוצאה מירי ברחוב יפה נוף בחיפה. 11 בנובמבר 2015. דוברות איחוד הצלה כרמל, מערכת וואלה! NEWS
אשרף אבו-כליב נורה בסמוך לביתו. זירת הירי בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איחוד הצלה כרמל

אבו-כליב פעל בעיר יחד עם אחיו, כולם בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. לצד החשדות בפעילויות פליליות, המשפחה מנהלת גם עסקים חוקיים, בהם בית ממכר לאלכוהול ועסק גדול לאיסוף בקבוקים למחזור. על השליטה בעיר מתחרות משפחות פשע נוספות, בהן לובאני, חמדון ונעימה. בין חלק מהמשפחות מתקיימים שיתופי פעולה שנוצרו בעקבות נישואים בין המשפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המתח מבעבע מתחת לפני השטח"

בשנה וחצי האחרונות אירעו כמה חיסולים ומקרי רצח במסגרת המאבקים בין המשפחות. ביוני 2014 נרצח בעיר התחתית סמיר אבו רביע בן 22. אבו רביע ישב עם שני בני משפחה נוספים מחוץ לבית הקפה "נרגילה" ברחוב קיבוץ גלויות בשעת ערב מוקדמת. לעבר השלושה נורה צרור כדורים. כתוצאה מכך נהרג אבו רביע והשניים האחרים נפצעו. שני כלי רכב נראו נמלטים מהמקום לאחר הירי.

בסוף פברואר השנה בוצע ניסיון רצח בעיר שאחריו נעצרו שני חשודים ממשפחת לובאני. כחודשיים לאחר מכן נרצח בירי חאדר לובאני, בן 56 מחיפה. הוא נורה בשעה שהיה במכוניתו בצומת הרחובות המגנים והבנקים שבעיר התחתית. שני רוכבי אופנוע נצמדו לדופן מכוניתו ואחד מהם ירה לעבר הנוסעים במכונית. לובאני נהרג ושני בני משפחתו שהיו אתו במכונית נפצעו. במשטרה מעריכים כי לובאני לא יעד החיסול אלא אדם אחר מהמשפחה.

חיסול נוסף אירע בעיר באוגוסט האחרון. באחד מלילות שישי נורה צרור יריות לעבר ג'מאל לובאני וחברו בשדרות בן גוריון. לובאני, מת מפצעיו כעבור כמה ימים, חברו נפצע באורח בינוני.

גורמים במשטרה אמרו כי "המתח מבעבע מתחת לפני השטח וזוהתה תכונה והתעוררות". הם הבהירו כי בכוונתם לבצע מעצרים נוספים בקרב משפחות הפשע בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully