וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרות בטאבלט, עוגיות ביתיות - והרבה במבה: ליל התקציב בכנסת

19.11.2015 / 12:33

נתניהו החליף את הביוגרפיה של צ'רצ'יל בזו של מייסד מחתרת ניל"י, טרכטנברג קרא פרקים בתנ"ך, רויטל סוויד ודני עטר חלקו אוזניות וצפו ב"המקור" ומיכל בירן חילקה עוגיות. בין לבין אושר גם תקציב המדינה. כך נראה ליל השימורים של הח"כים

עריכה: ניר חן

זה היה לילה ארוך. לא פחות מ-13 שעות ברצף רותקו כל 120 חברי הכנסת לאולם המליאה למרתון של כ-400 הצבעות רצופות על תקציב המדינה ועל עוד כמאה הצבעות על חוק ההסדרים. כבר בהצבעה השנייה היה ברור שהעסק לא ייגמר במהרה. תקלת מחשבים גרמה לשיבושים בלוח התוצאות והצבעתם של כמה חברי כנסת לא נספרה. "תצביעו עכשיו. לא אכפת לי על מה רק תצביעו. אני רוצה לראות שהמערכת עובדת", אמר היו"ר, יולי אדלשטיין. באופוזיציה טענו כי ניצחו בהצבעה, אולם אדלשטיין לא קיבל את הטענה והתחיל מההתחלה את ההצבעות בסעיפים.

ככל שהזמן הלך והתארך חברי הכנסת גם החלו להתבלבל בדרך ההצבעה. יו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, עמד עם שלט "בעד" או "נגד" וסימן לחברי הקואליציה כיצד להצביע. אבל זה לא תמיד עזר. כך יצא שיצחק הרצוג, יואל חסון ושלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני הצביעו בטעות עם הקואליציה ואפילו ראש הממשלה נתניהו הצביע בטעות עם האופוזיציה - אבל תיקן את עצמו בזמן. השר אורי אריאל התבלבל גם הוא, אבל במקרה שלו הבעיה הייתה מורכבת יותר: הוא לחץ "נגד" בהצבעה אלקטרונית שאותה לא ניתן לשנות. הדבר הביא לכך שלוח התוצאה הראה 60:60, כלומר לפרק על משרד התקשורת בתקציב המדינה אין רוב.

הטעות הקטנה הזו הביאה לעיכוב של לא פחות משלוש שעות. הנושא כולו חזר לוועדת הכספים, שהייתה צריכה לדון בו ולהצביע מחדש על הסעיף. כשחזרו חברי הכנסת לאולם המליאה, לקראת חצות, העייפות כבר נתנה את אותותיה, והתהליך כולו נראה כאילו מדובר בפועל במרתון סדרות ולא בהצבעה על התקציב. כל חבר כנסת ישב עם הטאבלט שלו וצפה במשהו: תמר זנדברג (מרצ) השלימה פרקים מהסדרה "כפולים", יואל רזבוזוב (יש עתיד) ראה סרט, ורוויטל סוויד ודני עטר מהמחנה הציוני צפו יחד בפרק של "המקור" בערוץ 10, כשהם חולקים ביחד את אותו זוג אוזניות.

אחרי כ-400 הצבעות: אושר תקציב המדינה ברוב של 61 ח"כים

נועם מושקוביץ

בזמן הצפייה הח"כים שתו קפה וחלקם אף אכלו באולם המליאה במבה. ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) עברה בין הספסלים וחילקה לכולם עוגיות ביתיות. אגב, בירן עצמה העדיפה להעביר את הזמן בקריאת ספר, "ספינת העבדים", בזמן שמנואל טרכטנברג מהספסל שלפניה עיין בתנ"ך וקרא את פרשת השבוע. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שקרא בהצבעות התקציב בשנים האחרונות את הביוגרפיה של צ'רצ'יל, קרא אמש את הביוגרפיה של אהרון אהרונסון, מייסד מחתרת ניל"י.

אבל לא כולם הספיקו לקרוא, שלא לדבר על ללכת לשירותים. בגלל הרווח הקצר בין הצבעה להצבעה, הדרך היחידה של חברי הכנסת לצאת לרגע מן המליאה היא בזמן שבו מתקיימת הצבעה שמית, שאורכת כעשר דקות. בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שסבר שיש לו כמה דקות, יצא לרגע מהמליאה והוזעק פנימה כשהוא דוהר בספרינט שלא נראה במשכן זה זמן רב - היישר בזמן כדי ללחוץ על מסך ההצבעה.

והייתה גם יומולדת אחת: אחר חצות התחלף התאריך, ושר האוצר משה כחלון ציין את יום הולדתו ה-55 בחגיגה צנועה עם ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת מחוץ לאולם המליאה. בשעה 3 לפנות בוקר אושר התקציב. את חוק ההסדרים הנלווה אליו, כבר "הריצו" באופוזיציה הרבה יותר מהר. ההבטחות להישאר באולם המליאה עד הבוקר התפוגגו להן, ומעט לפני השעה 5:00 התרוקן המשכן מיושביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully