וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן גילה כי אביו נרצח בפיגוע בתל אביב מסרטון שהופץ בווטסאפ

דנה ירקצי, אבנר בורוכוב ויהושע בריינר

19.11.2015 / 20:20

ראובן אבירם בן 51 מרמלה ואהרון אסייב בן 32 מחולון נרצחו בפיגוע הדקירה שאירע בבניין פנורמה שבדרום העיר. גיסו של ראובן אמר כי הפצת התמונות מהפיגוע פסולה. "רגע לפני שבנו הראה לאם, דפקו בדלת ומסרו את ההודעה"

צילום: דוד קורן ומאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

ראובן אבירם בן 51 מרמלה ואהרון אסייב בן 32 מחולון הם הנרצחים בפיגוע הדקירה שאירע אתמול (חמישי) בבניין פנורמה בדרום תל אביב, כך הותר הערב לפרסום. המחבל, ראאד מסאלמה מכפר דורא שבאזור חברון, שביצע את הפיגוע נתפס בזירת האירוע והועבר לחקירה. אסייב הותיר אחריו חמישה ילדים, ואבירם, שעלה בגיל צעיר מאוזביקסטן ועסק כמלטש יהלומים, השאיר אחריו בן יחיד. בנו של ראובן, אוריאל בן ה-25, גילה על מותו של אביו כאשר נתקל בסרטון של תיעוד הפיגוע שעבר באפליקציית ווטסאפ.

"רגע לפני שהוא הספיק להראות את זה לאמא, דפקו בדלת ומסרו את ההודעה", סיפר גיסו של ראובן, יעקב מאיר. "זה לא בסדר שאנשים מפיצים תמונות כאלה. ראובן היה עמוד התווך של המשפחה. הוא היה בעל ידע רב מאוד, אהב לקרוא ספרים. אנחנו מתנחמים בכך שלאחר שנדקר נכנס לבית כנסת ואמר להם לסגור את הדלת, ובכך הציל אחרים".

יוסף, אביו של אהרון, סיפר לוואלה! NEWS: "הייתי באמצע יום עבודה כששמעתי על האירוע. בבית החולים לא סיפרו את האמת ואמרו שהוא לא נמצא ברשימת ההרוגים. לאחר מכן הגיעה ניידת וסיפרה את כל האמת: הוא ישב בכניסה והציל את כולם, הוא סגר את הדלת ומנע בגופו את הכניסה של המחבל וככה הוא בעצם הוא נדקר. הוא היה בן תורה, הוא החזיר את כל המשפחה בתשובה. הוא השאיר אחריו חמישה ילדים, הילדה הגדולה הלכה לכיתה א'. הקדוש ברוך הוא לוקח את האנשים הטובים".

לקריאה נוספת:
המחבל בתל אביב החזיק באישור עבודה: "היה כשיר להיכנס לישראל"
שלושה הרוגים, בהם פלסטיני עובר אורח, בפיגוע ירי ליד אלון שבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרון אסייב, אחד מהרוגי הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי כהן, חבר של אהרון, הגיע לנחם את בני המשפחה בביתם בחולון. "הוא היה בדרך למשרד. המחבל ראה אותו מאחורה, עם זקן וכיפה וחולצה לבנה, והביא לו סכין בצוואר", סיפר. כהן לקח חלק במעצרו של המחבל. "באתי לכיוון בניין פנורמה, שמעתי את המשטרה, ראיתי ערבי עם מכשיר קשר וסכין ממולי. הוא הלך לכיוון אתר הבנייה ברחוב בורמה. היו שם עוד ארבעים פועלים והמחבל הוא רצה לתפוס איתם טרמפ לג'לג'וליה. הגענו לשטח עם קצין שב"כ, התחלנו לחפש ומצאנו אותו מסתתר באחד החדרים". לאחר מכן, סיפר: "השב"כ לקחו אותו וחקרו אותו. בכלל לא ידעתי שזה אהרון. רק אחרי 40 דקות שמעתי במכשיר קשר שזה הוא, זה לא ייאמן. הוא בחור שחזר בתשובה, הקים משפחה יפה, חמישה ילדים, בחור ירא שמיים, צנוע. הוא צדיק. כל החיים למד תורה והיה בצבא ועבד קשה. אחיו גם עובד בבניין הזה. היום יש לאח שלו הבכור יום הולדת, הם היו צריכים לחגוג במסעדה".

ראש עיריית רמלה יואל לביא אמר כי "רמלה כולה משתתפת באבלם הקשה של משפחת אבירם ומחבקת אותם בשעתם הקשה. כולי תקווה שישראל תדע ללכוד את הרוצחים ושולחיהם שבאכזריותם רוצחים חפים מפשע. הגיע הזמן שהגן עדן של זכויות הפרט שנהנים ממנו הרוצחים ושולחיהם ייפסק לאלתר".

סמוך לשעה 14:00 הגיע המחבל, ראאד מסאלמה, תושב חברון, ודקר אנושות שני גברים וגבר נוסף כבן 50. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של אחד מהם בזירה, והפצוע האנוש השני מת מפצעיו בבית החולים איכילוב בעיר. הגבר בן ה-50, נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב.

ענבל גלעדי, שעובדת בבניין פנורמה שבדרום תל אביב שבו אירע היום פיגוע הדקירה סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS על ההמולה הרבה שהייתה במקום. "בסביבות השעה 14:00 שמעתי פתאום הרבה סירנות", שיחזרה. "אז התקשר אליי חבר שלי ואמר שהוא קרא שקרה משהו בבניין".

לדבריה, "יש פה המון משטרות. אמרו לנו לנעול את הדלת. אנחנו סגורים בבניין, אסור לנו לצאת. השוטרים עוברים משרד משרד, בחיפוש אחר המחבל השני". החשש למחבל שני הוסר בהמשך.

(עדכון ראשון: 18:27)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
שוטרים בזירת הפיגוע, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully