וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 "שדים" הושבו לטבע אחרי שהחלימו מסרטן

22.11.2015 / 10:02

קבוצה של שדים טזמנים שהחלימו מסרטן שוחררו לטבע בניסיון לשמר את הגזע ההולך ונעלם. הנתונים מראים שאוכלוסיית השד הטזמני צנחה בעשרים שנה מ-250 אלף ל-10 אלף בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

22 שדים טזמנים שהחלימו מסרטן שוחררו השבוע לטבע, כחלק מהתכנית להחלמת חיות כיס טורפות ממחלת הסרטן המדבקת המאיימת על הכחדתם. השדים הטזמנים שנתפסו והועברו לטיפול בבית גידול ליד סידני נרפאו מהמחלה והוחזרו לטסמניה, שם יבודדו משאר חיות הכיס המדבקות.

מה שהביא למבצע ההצלה המורכב היא תכנית הרבייה הלאומית להצלת מינים מהכחדה, המתמקדת כעת בחיות הכיס הטורפות, בגלל הנתון המדאיג לפיו ב-1996 אוכלוסיית השד הטזמני עמדה על כ-250 אלף והיום היא ירדה לכ-10 אלף בלבד. מחלת הסרטן הנקראת גם בשם הארוך "מחלת הגידול בפני השד הטזמני" הופיעה לראשונה ב-1996 והיא גורמת להיווצרות גושים גדולים סביב הפה של החיה, המקשים עליה לאכול ולעכל את מזונה. המחלה מועברת בדרך כלל בזמן האכילה, כשהשדים צווחים ונושכים זה את זה.

אוסטרליה: 22 שדים טזמנים הושבו לטבע אחרי שהחלימו מסרטן. רויטרס
השדים הטזמנים חוזרים הביתה בריאים ומאושרים/רויטרס

"השד הטזמני סובל מהמחלה הקשה במשך שנים", סיפר מייק דרינקווטר, מנהל התפעול של תכנית ההחלמה לסוכנות רויטרס, "זו מחלה קשה מאוד. אחרי שלושה חודשים מופיעים הסימפטומים שלה ואחרי שישה חודשים החיות מתות". בתכנית ההחלמה ישנם עוד 180 שדים טזמנים שנרפאו מהמחלה וצפויים גם הם לחזור לביתם בטזמניה.

עוד באותו נושא

נראה כמו טיגריס, נובח כמו כלב: בעל החיים שמלחיץ את התאילנדים

לכתבה המלאה

עוד ב"אסור לפספס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully