וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגש את הישראלי לפני שנחת בסוריה: "הרמה המקצועית שלו הייתה נמוכה"

19.11.2015 / 10:23

לדברי איציק, מומחה למצנחי רחיפה, ימים ספורים לפני שנדאל סלאח חצה את הגבול הוא הספיק לראותו מתאמן - אלא שהוא לא היה לבד. "היה לו ציוד ישן. התאמן עמו צעיר נוסף. לא ייחסתי חשיבות לכך שהוא ערבי וגר בג'לג'וליה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

ימים ספורים לפני שנדאל סלאח, תושב ג'לג'וליה בן 23, המריא במצנח רחיפה לסוריה כדי להצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לפני כחודש, הספיק מדריך ומומחה למצנחי רחיפה לראות אותו ואף לסייע לו לשפר את ביצועיו בתחום. אלא שהמדריך טוען שסלאח לא היה היחיד במקום – וצעיר נוסף שלא מוכר בקרב אנשי קהילת מפעילי מצנחי הרחיפה התאמן איתו. "הייתי עם חברים במנחת בחוות רונית וראיתי שהבחור עושה יותר מדי טעויות באוויר", סיפר איציק (שמו המלא שמור במערכת), בן 52, לוואלה! NEWS. "פניתי אליו ותיקנתי אותו", אמר.

איציק התעניין מהיכן הצעיר ומה הרקע שלו, והוא הסביר לו כי הוא ערבי-ישראלי מג'לג'וליה. "הרמה המקצועית שלו הייתה ממש נמוכה. אם אני צריך להעריך, היה לו ניסיון של כמה שבועות, לא יותר, כי היו לו טעויות בסיסיות. כשנחת, אמרתי לו שיש לו ציוד ישן", אמר.

עוד בנושא:
ערבי ישראלי חצה עם כלי טיס לסוריה; ההערכה: צעד מתוכנן
חקירת הישראלי שחצה לסוריה עם מצנח, חשפה התארגנות דאעש בג'לג'וליה
"עשבים שוטים": ראש מועצת ג'לג'וליה נגד התושבים שרצו להצטרף לדאעש

אתר הרחיפה במבוא חמה ממנו ככל הנראה יצא ערבי ישראלי דרך האוויר לסוריה. ג'יליס
אתר הרחיפה שממנו ככל הנראה המריא סלאח/ג'יליס

לטענתו של איציק, יחד עם סלאח התאמן צעיר נוסף על המצנח, וייתן שנערך גם הוא לחצות את הגבול. "לא ייחסתי יותר מדי חשיבות לעובדה שהוא ערבי והוא גר בג'לג'וליה. אנחנו קהילה מאוד קטנה של מפעילי מנצח רחיפה, בסך הכול 60 בכל הארץ, לא יותר. נתתי לו כרטיס ביקור למקרה שיהיו לו עוד שאלות, אבל הוא לא התקשר".

כמה ימים לאחר מכן, ביום שבת אחר הצהריים, התקבל הדיווח על מצנח הרחיפה שחצה את קו הגבול לשטח סוריה, אך תמונתו וסיפורו של סלאח נאסרו לפרסום. עם זאת, איציק הבין כי מדובר בחובבן הצעיר מג'לג'וליה.

"בשעה 23:00 קיבלנו טלפון מבחור ערבי ששאל אם אנחנו יודעים היכן הוא, כי המשפחה שלו והחברים מחפשים אותו. ברור שלא ידענו מכלום", שחזר. "כשתיארו לי אותו ואמרו לי שהוא שרירי, הבנתי שמדובר בבחור הזה. לא התעסקתי בזה יותר מדי. אמרתי לעצמי 'הוא רק חושב שהוא יצטרף לדאעש. בטח ישחטו אותו כשינחת'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שבו ביצע צלאח את המעבר באמצעות מצנח רחיפה לסוריה היו רוחות עזות, וחלק מגורמי הצבא בשטח העריכו שהוא התרסק אל הקרקע ההררית בצד הסורי, אך איציק חושב אחרת. "ההפך הוא הנכון", אמר. "אולי הוא בחר ביום כזה לעבור מצד לצד בגלל מהירות הרוח שתביא אותו מהר. יכול להיות שזה היה שיקול שלו. אם הוא מגיע עם הגב מערבה בנחיתה הוא נוחת בקלי קלות". לדבריו, מצנח הרחיפה יכול לרחף באוויר במשך יותר משלוש שעות ולהגיע לטווח של יותר ממאה ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully