וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של ג'ומנג'י: משחק לוח מוזר ומסתורי נמצא בקבר בן 2,300 שנה

30.11.2015 / 11:14

האם זה משחק הלוח העתיק ביותר בעולם? המשחק שעל חלקיו מצויירים עיניים וסופות רעמים, נמצא בקבר סיני עתיק בן 2,300 שנה - ולארכיאולוגים אין שמץ של מושג איך משחקים בו. מי בא נגדנו?

יוטיוב

בסרטון: הטריילר לסרט ג'ומנג'י, משחק לוח שמתעורר לחיים

צוות ארכיאולוגים מסין מצא חלקים ממשחק לוח עתיק שלא שיחקו בו כבר 1,500 שנה - ולאף אחד לא ברור כעת מהם חוקי המשחק.

חלקי המשחק נמצאו בקבר בן 2,300 שנה בעיר קינגזו שבסין. על פי דיווח של אתר LiveScience, הארכיאולוגים מצאו קובייה עם 14 פאות העשוייה משיניים של חיה, 21 כלי משחק ממוספרים ואריחים שבורים מלוח המשחק. לצד החלקים המסתוריים, נמצא גם שלד של אחד משודדי הקברים מאותה תקופה. שאר תכולת הקבר נבזזה.

על קוביית המשחק שנמצאה מופיעים בכתב סיני עתיק המספרים 1 עד 6, שחוזרים על עצמם פעמיים על פני 12 פאות הקובייה - כשעל שתי פאות לא מצוין מספר. על לוח המשחק מופיעות שתי עיניים המוקפות בדפוסים של עננים וסופות רעמים. נשמע מאיים.

קוביית המשחק העתיק שנמצא בסין. Chinese Cultural Relic, מערכת וואלה! NEWS
קוביית המשחק/מערכת וואלה! NEWS, Chinese Cultural Relic

חוקרים מאמינים שהחלקים שנמצאו הגיעו ממשחק עתיק הנקרא "בו", המכונה גם "ליובו". ה"ליובו" הוא משחק לשני משתתפים, כשלכל שחקן יש 6 אבני משחק שנעים על לוח מרובע בדפוס ייחודי וסימטרי, הדומה להרבה ממשחקי הלוח שאנחנו מכירים היום.

כפי שציינו, כללי המשחק אינם ברורים, אולם על פי שיר שנכתב לפני 2,200 שנה ע"י אדם בשם סונג - ניתן לקבל מושג כלשהו על אופן המשחק בו. "עם קוביות מבמבוק וכלים משנהב, המשחק של ליובו מתחיל", כך נכתב, "שני צדדים, הם מתקדמים ביחד, הם ששים אלי קרב. כשיגיעו למלך והניקוד יוכפל - ישמעו קריאות של 'חמש לבן'". מעניין אם עוד אלפי שנים מישהו ימצא את המשחק "סולמות ונחשים" - וישבור ת'ראש איך משחקים בו.

עוד באותו נושא

המוות נאה לו: נחשף ארון קבורה נדיר בן כ-1,800 שנה באשקלון

לכתבה המלאה
הקבר בו נמצא משחק לוח מלפני 1,500 שנה. Chinese Cultural Relic, מערכת וואלה! NEWS
הקבר בו נמצא המשחק המסתורי/מערכת וואלה! NEWS, Chinese Cultural Relic

עוד ב"אסור לפספס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully