וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדף אחר חשוד נוסף בצרפת; אחיו של מחבל שנמלט: "שיסגיר את עצמו"

בנוסף לסלאח עבד א-סלאם, שצו מעצר הוצא נגדו בצרפת ובבלגיה, גורמים משטרתיים מסרו כי מתנהל מרדף אחר חשוד נוסף שהיה מעורב במתקפת הטרור בפריז ונמלט. מוחמד עבד א-סלאם: "לא חשבנו שמישהו מבני המשפחה יהיה חלק מהטרגדיה הזאת"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

גורמים משטרתיים בצרפת מסרו היום (שלישי) כי מתנהל מרדף אחר חשוד שני במעורבות במתקפת הטרור בפריז שנמלט. הרשויות בצרפת ובבלגיה הוציאו צו מעצר נגד סלאח עבד א-סלאם, אחד מהמעורבים בשורת הפיגועים בלילה שבין שישי לשבת שאחיו היה אחד מהמחבלים המתאבדים, וכעת נמסר כי חשוד נוסף נמלט ומיקומו לא ידוע. הגורמים לא מסרו פרטים נוספים בנוגע לזהותו של החשוד הנמלט השני.

בימים האחרונים מנהלת משטרת צרפת מבצעי מעצרים ופעולות חקירה במדינה כולה, בניסיון לפענח את זהותם של כל המעורבים במתקפות ולפרק את תשתית הטרור שתמכה במבצע המשולב. שישה מחבלים התאבדו בפיצוץ באותו לילה – בהם אחיו של עבד א-סלאם. מחבל נוסף נורה למוות על ידי כוחות המשטרה. בנוסף לשניים שנמלטו, הרשויות בצרפת ובמדינות נוספות המעורבות בחקירת האירועים מעריכות כי כ-20 בני אדם בסך הכול היו מעורבים באופן ישיר בתכנון המתקפה ובביצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
עדכונים שוטפים | חקירת הפיגועים בפריז: 16 עצורים בצרפת, חמישה בגרמניה
שבעה עצורים ברחבי בלגיה; "שניים מהמחבלים התגוררו בבריסל"
מזרקים, מחטים ומגשי פיצה: תיעוד מחדר המלון של המחבלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני והמשפחה כולה מגנים כל צורה של אלימות". סלאח עבד א-סלאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחיו של עבד א-סלאם, מוחמד, שחי עמו בבית המשפחה במולנבק, פרבר של בריסל, אמר היום בריאיון לרשת הצרפתית BFMTV כי הוא מקווה שאחיו יסגיר את עצמו לידי המשטרה. "אני והמשפחה כולה מגנים כל צורה של אלימות", הבהיר מוחמד. "אנחנו בהלם ממה שקרה בפריז. שמענו על זה רק מכלי התקשורת. בכל מקרה לא חשבנו שמישהו מבני המשפחה יהיה חלק מהטרגדיה הזאת".

לדבריו, "כמובן שאני ממליץ לו להסגיר את עצמו לידי המשטרה. הוא יזכה סוף כל סוף לצדק, והאמת תצא לאור בנוגע לסיפור הזה". מוחמד הוסיף כי לפי שעה, אחיו "חף מפשע". מוחמד תיאר את סלאח כאדם "קשוח", אך "רגוע ולא אלים". מוחמד עצמו עוכב לחקירה ביום שבת יחד עם אביו, אולם שוחרר תוך זמן קצר. לדבריו, אחיו סלאח מתפלל בקביעות "וממלא את כל מצוות הדת", אולם המשפחה לא זיהתה צעדים קיצוניים שנקט בהם לאחרונה.

בנוגע למיקומו הנוכחי של סלאח, טען מוחמד: "אין לנו מושג איפה הוא נמצא היום". הוא הוסיף: "המשפחה כולם בהלם, עצובה, לא רק כי אחד מאחינו מת אלא גם כי לא ידענו מה לעשות. נכון, גרנו איתם. התסכול מציק לנו, שאולי היינו יכולים לעשות משהו, אולי כדי למנוע דבר מה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מבצע משטרת באאכן, גרמניה, 17 בנובמבר 2015. רויטרס
כוחות משטרה במבצע מעצרים באאכן, גרמניה, היום/רויטרס

אמם של המחבל המתאבד, בראהים עבד א-סלאם, ושל האחים סלאח ומוחמד, אמרה אתמול בריאיון לאתר הבלגי "הט לאטסט ניוז" כי בנה "לא התכוון להרוג איש". לדבריה, היא מאמינה כי בראהים פוצץ את עצמו "מתוך לחץ". עבד א-סלאם, בן 31, פוצץ את חגורת הנפץ שלו מחוץ לבית קפה בשדרות וולטר, אך לא הרג בני אדם אחרים מלבדו.

ממשטרת פריז נמסר כי עד כה, נעצרו 16 בני אדם נעצרו באזור פריז מאז יום ראשון, במסגרת חקירת מתקפת הטרור. אתמול דווח כי עשרות בני אדם נוספים נלקחו למעצר מנהלי ברחבי צרפת בעקבות המתקפה. נוסף על כך, חמשיה חשודים נוספים במעורבות במתקפת הטרור נעצרו בגרמניה, לדברי המשטרה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully