וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אישר שיווק של 454 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בירושלים

17.11.2015 / 17:10

436 יחידות דיור הן בשכונת רמת שלמה ועוד 18 הן בשכונת רמות. בניית יחידות הדיור אושרה לפני כשנה, חרף הביקורת הבינלאומית על התכנית. לצורך הקמת כביש להרחבה יופקעו קרקעות מפלסטינים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(הפלסטינים באפריל על פרסום מכרז לבנייה מעבר לקו הירוק: "צעדי ישראל מעכבים הקמת מדינה פלסטינית")

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (שלישי) לשווק 436 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה, ועוד 18 בשכונת רמות, שתיהן מעבר לקו הירוק שבצפון-מזרח ירושלים.

לפני כשנה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים את בנייתן של מאות יחידות הדיור, חרף הביקורת הבינלאומית על התוכנית שהועלתה כבר ב-2006. מבחינה מעשית, התכנית תקרב את רמת שלמה לבית חנינא הסמוכה. בנוסף, לצורך הקמת כביש להרחבה יופקעו קרקעות מפלסטינים.

ההתנחלות ביתר עילית. AP
ההתנחלות ביתר עילית/AP

באפריל האחרון פרסמו משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל מכרזים חדשים לבניית 77 יחידות דיור בפסגת זאב ובנווה יעקב בעיר, שנמצאת גם היא מעבר לקו הירוק. מדובר במכרזים ראשונים שפורסמו לבנייה בירושלים זה מספר חודשים.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, תקף את פרסום המכרזים בחריפות. "עלינו לשפר את הביצועים ואת אופן התגובות שלנו כך שיוכלו לשים קץ לצעדים שנקטה ישראל כדי לעכב את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית ובת קיימא, ולמנוע את מימוש פתרון שתי המדינות שעליו מסכימה הקהילה הבינלאומית כולה, כולל האיחוד האירופי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully