וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית 380 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בירושלים

24.12.2014 / 11:52

73 מיחידות הדיור שאושרו ייבנו בשכונת הר חומה שמצויה על שטח שהפלסטינים דורשים לקבל לידם בכל הסדר עתידי. 307 יחידות דיור נוספות ייבנו בשכונת רמות שבצפון העיר

בנייה בשכונת הר חומה בירושלים, 2011. AP
"עיריית ירושלים מנצלת את העובדה שכולם עסוקים בבחירות". בנייה בהר חומה/AP

בצל פניית הפלסטינים לאו"ם, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לפני זמן קצר (רביעי) את בנייתם של 380 יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק. מתוכן, 307 יחידות דיור ייבנו בשכונת רמות שבצפון ירושלים, ו-73 יחידות נוספות בשכונת הר חומה שבדרום מזרח ירושלים.

בניגוד לשכונת רמות, שתישאר בשליטת ישראל בכל הסדר מדיני עתידי, שכונת הר חומה הסמוכה לגילה ולגבעת המטוס, מצויה על שטח שהפלסטינים דורשים לקבל לידם בכל הסדר עתידי. על כן, כל בנייה בה גוררות אחריה בדרך כלל גינויים בין לאומיים.

עוד על בנייה בהתנחלויות בוואלה! חדשות:
בצל הפיגוע: אושרו 78 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בבירה
ממשיכים לבנות: 71 יחידות דיור נוספות אושרו בהר חומה
אושרה בניית 278 יחידות דיור: 62 מהן בשכונת הר חומה

הבנייה ברמות תתרחש בהרחבה של השכונה ממזרח, לכיוון כביש בגין ורמת שלמה. בהר חומה ייבנו בנייני מגורים בני 47 ו-26 יחידות דיור. לאחר אישור הוועדה המחוזית, יוכלו הקבלנים שזכו במכרזי הבנייה בשכונות אלה, לעלות לשטח ולהתחיל לבנות.

ההתנחלות הר חומה. רויטרס
בחודש שעבר אושרו לבנייה 78 יחידות דיור באותן שכונות. אתר בנייה בהר חומה/רויטרס

יו"ר מרצ-העבודה בעיריית ירושלים פפה אללו אמר בתגובה כי "עיריית ירושלים מנצלת את העובדה שכולם עסוקים בבחירות על מנת להתרחב בשכונות הנמצאות מעבר לקו הירוק. ההחלטות שמבצעת עיריית ירושלים באופן חד צדדי בלי להתייחס לפרטנר שלנו ושיש לנו עם מי לדבר מרחיק אותנו מכל אפשרות להגיע להסדר עתידי".

יהודית אופנהיימר, מנכ"לית עיר עמים, הגיבה גם היא להחלטה ואמרה: "בזמן שנתניהו נואם על אחדותה המזויפת של ירושלים במסגרת קמפיין הבחירות שלו, הבולדוזרים קובעים עובדות בשטח במטרה לחבל באפשרות של הסדר מדיני עתידי. המשך הבנייה מעבר לקו הירוק פגע קשות במעמדה של ישראל בעולם בשנים האחרונות וכולנו חזינו בתוצאות של מדיניות זו לאחרונה. הפסקת הבנייה וחתירה למשא ומתן הם אינטרס ישראלי מובהק שאמור לעמוד לנגד עיניו של כל מנהיג שרואה עצמו ראוי להוביל את הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רק בחודש שעבר אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר שתי תכניות לבנייתן של 78 יחידות דיור באותן שכונות. התכנית הראשונה כוללת אישור של בניין מגורים בן 15 קומות, ובו 50 יחידות דיור ברחוב חומת שמואל שבשכונת הר חומה. התכנית השנייה כוללת היתרי בנייה לשני מבני מגורים ובהם 28 יחידות דיור בשכונת רמות, בחלק שממוקם מעבר לקו הירוק. מדובר בחלק מפרויקט נרחב יותר ובו 156 יחידות דיור. שבועיים קודם לכן אושרו 200 יחידות דיור מתוך פרויקט בן 600 יחידות דיור בהליך דומה.

אישור תכניות בנייה מעבר לקו הירוק גררו בשנים האחרונות גינויים בינלאומיים והביאו להחרפה ביחסים של ישראל עם הקהילה הבינלאומית וערערו את מעמדה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully