וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חתולים מפחדים ממלפפונים ולמה זה מסוכן להם?

23.11.2015 / 9:33

הכירו טרנד אינטרנטי חדש ומשגשג - מציבים מלפפון מאחורי החתול כשהוא אוכל, ומחכים לתוצאות. מומחה להתנהגות בעלי חיים מסביר: "חתולים מפחדים משינויים"

יוטיוב

בחודשים האחרונים החל לצוץ טרנד מוזר למדי באינטרנט - אנשים שמצלמים את החתולים שלהם לצד מלפפונים. התוצאה מאוד משעשעת - מסתבר שלא מעט חתולים מפחדים מהירק הירוק והמאורך. הטרנד הפך כל כך פופולרי, עד שהוקדש לו לאחרונה שרשור ברדיט בשם "מלפפונים מפחידים חתולים".

מי שמשום מה רוצה לערוך ניסוי משלו בבית, שיציב מלפפון מאחורי החתול שלו בזמן שזה אוכל, ויחכה לראות את התגובה. חשוב לציין שאנחנו לא ממליצים לכם לעשות את זה ותכף נסביר גם למה.

"התגובה נובעת מההפתעה שהם מגלים חפץ בלתי רגיל שמופיע לפתע מאחוריהם, בזמן שראשם היה בתוך קערת האוכל", הסביר מומחה להתנהגות בעלי חיים דוקטור רוג'ר מגפורד. "חתולים מפחדים מהלא נודע: זה יכול לייצג פחד מנחש או אויב אחר. אני חושד שהם עשויים להגיב באותה צורה לעכביש צעצוע, דג מפלסטיק או מסיכת אדם. זהו לא פחד טבוע ממלפפונים, הוא נגרם רק בשל ההקשר הלא צפוי".

ג'ון בראדשו, מומחה להתנהגות חתולים באוניברסיטת בריסטול, מחזק את דבריו של מגפורד וטוען שהבהלה נובעת מתכונותיו הייחודיות של החתול להגדיר לעצמו את השטח לפני שהוא מסתובב בו בחופשיות - וכי כל שינוי קטן יכול להביא לתגובה לא פרופורציונלית מצידו. "שינויים בסביבה הטבעית של החתול, במיוחד כשמציגים בפניו אובייקט חדש, גורמת ללחץ. אפילו אם מדובר בחפץ מוכר לחתול שמופיע במקום חדש", הסביר בראדשו לנשיונל ג'יאוגרפיק, "כפי שניתן לראות בסרטונים, החתולים מנסים להתרחק מהמלפפון כמה שיותר מהר כדי להגדיר את האזור מחדש, ממרחק שלא יהווה עבורם איום".

עוד באותו נושא

"מאמא": צפו בחתול בר אפריקאי שמדבר עם דוגמנית

לכתבה המלאה

פאם ג'ונסון-בנט, מחברת "לחשוב כמו חתול", טוענת שזה לא פלא שחתולים מגיבים בבהלה מוגזמת דווקא כשהם אוכלים - שכן בעת האכילה הם מרגישים בטוחים ופחות מודעים לסביבה שלהם. "החתולים מקשרים בין תזונה לתחושה גדולה של ביטחון - כך שהם מופתעים אפילו יותר כשאובייקט זר מופיע פתאום מאחוריהם. בזמן האוכל, ראשם פונה מטה והאוזניים שלהם מושטחות, כך שהם פחות מודעים לסביבה שלהם וקל יותר לקרב אליהם אובייקטים מבלי שירגישו.

בראדשו טוען שהתנהגות כזו היא "אכזריות לשמה" ושהתעלול יכול ליצור מצב של "מתח קבוע" אצל החתול, שימנע ממנו להסתובב בחופשיות באזורים בבית שבעבר נראו לו בטוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully