וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנסג'נדרית שהתאבדה ציוותה לשרוף את גופתה - אמה דורשת קבורה דתית

17.11.2015 / 13:08

מאי פלג דרשה בצוואתה לשרוף את גופתה ולפזר את אפרה בים ובטבע, שכן לטענתה "קבורה יהודית תביא למחיקת זהותי וביזוי כבודי". ואולם אמה, שאינה בקשר עמה ומעולם לא הכירה בתהליך שינוי המין שעברה, דורשת לקיים קבורה דתית. בית המשפט ייאלץ להכריע

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: מתן חדד

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום (שלישי) בבקשה דחופה של חבריה ועורכי דינה של מאי פלג, הטרנסג'נדרית שהתאבדה השבוע בגיל 31, אחרי שנים של התעללות והזנחה. באי כוחה מבקשים להורות למדינה להעביר את גופת המנוחה לידי "עלי שלכת", חברה העוסקת בקבורה אלטרנטיבית, על מנת לשרוף אותה, בהתאם לצוואתה. פלג אף שילמה על כך טרם שלחה יד בנפשה.

"מכיוון שאין לי קשר כלל עם בני משפחה ביולוגיים ומכיוון שחוששני שעם מותי יהיו אשר ינסו לחבל בבקשתי האחרונה שגופתי תישרף, אפרי יפוזר ברובו בים והיתרה תוטמן תחת עץ", כתבה בבקשתה האחרונה. "אני מבקשת שתואיל להתייצב (עורך הדין) בבית המשפט להיות לי לקול".

לקריאה נוספת:
בעקבות פרשת המין בצפון: בציונות הדתית קראו לנסח קוד אתי לרבנים
כמעט שנתיים אחרי פיצוץ בלון הגז בגילה: הבניין שנהרס ייבנה מחדש
הגננת התמוטטה ומתה, הילדים זעקו לעזרה - וכוחות כיבוי פרצו לגן

מאי פלג, טרנסג'נדרית שהתאבדה. נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
מבקשת לפזר את אפה גופתה בים ולהטמין את היתרה תחת עץ. פלג/צילום מסך, פייסבוק

בצוואתה כתבה כי עברה התעללות במשפחה ועל כן היא מבקשת שלא להעביר את גופתה לאמה הביולוגית. "אבקש למנוע מהאישה אשר ילדה אותי לקבל את הגופה או את האפר ולאפשר לבקשתי האחרונה להתקיים. במשך שנות חיי היא התעללה בי מנטלית ומילולית, בגיל צעיר שמעתי ממנה לא מעט משפטים דוגמת אני מצטערת שילדתי אותך", הסבירה. היא ציינה כי השתיים אינן בקשר זה תשע שנים, לאחר שספגה מאמה נאצות וקללות בהודעות טקסט, ומעל כל אלה – מעולם לא הכירה בהליך שינוי המין שאותו עברה.

לדבריה, אמה הגישה תביעה כספית נגדה ונגד גרושתה (בהיותה גבר התחתנה ונולדו לה שני ילדים בטרם שינתה את מינה, ג"ג). "קיים חשש סביר כי במידה וגופתי תגיע לידיה היא תביא אותה לקבורה דתית, כאשר היהדות לא מכירה בי כאישה, על אף שעברתי ניתוח לשינוי מין", כתבה פלג. "בכך יש משום ביזוי כבודי ומחיקת זהותי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אמה של המנוחה: "צוואתו של בני - דינה להיפסל"

אמה של פלג הגיבה גם היא באופן בהול לבקשה. "אני באה ממשפחה דתית שומרת מצוות, ועניין קבורתו של בני חשוב לי מאוד", ציינה. "אני מבקשת לא לשרוף את גופתו ולא להעבירה לשום גורם המבקש לעשות כן, ולהעביר לרשותי את גופת בני לצורך קבורתה בקבר ישראל כדת וכדין".


לגבי צוואתה של בתה אמרה: "שמעתי שנטען כי יש צוואה, אולם בכל מקרה צוואה כזו דינה להיפסל מכיוון שבני היה במשבר נפשי עמוק ולא יכול היה לצוות. זה כמה שנים שהוא גם אושפז בבתי חולים פסיכיאטריים". המדינה צפויה להגיב ובית המשפט יכריע בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully