וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מסן פרנסיסקו: חשוד בגניבת רכב מותקף באלות בידי שוטרים

17.11.2015 / 12:39

שני סגני שריף תועדו מכים נמרצות חשוד, זמן רב לאחר שנראה כי נכנע. קודם לכן, נחשד האדם בגניבת רכב, התנגש בניידת משטרה ואף הוביל את השוטרים למרדף. התיעוד הקשה הוביל לקריאות להעמדת השוטרים לדין. העצור עדיין מאושפז בבית חולים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

סרטון שמתעד שני סגני שריף מכים נמרצות באמצעות אלות ואגרופים חשוד כנוע בסמטה בסן פרנסיסקו, הוביל לקריאה להעמיד לדין את השוטרים. התקיפה שאירעה בשבוע שעבר מגיעה בתקופה של דרישה ציבורית לחקור שימוש מופרז בכוח בקרב שוטרים. זאת בעקבות כמה עימותים מתועדים עם רשויות האכיפה שהציתו מחאות ברחבי ארצות הברית.

משרד השריף באלמדה מסר כי החשוד סטניסלב פטרוב ברח מהשוטרים לאחר שנחשד כי הוא נוהג במכונית גנובה. לאחר מכן הוא פגע בניידת משטרתית והוביל את השוטרים למרדף במהירות גבוהה עד שנעצר.

בתיעוד שהועלה ליוטיוב ביום שישי על ידי הסנגוריה הציבורית בסן פרנסיסקו, נראה פטרוב רץ לתוך הסמטה. שני השוטרים מפילים אותו לרצפה, מכים אותו באגרופים ובאלות עשרות פעמים בעודו זועק מכאבים. בשלב מסוים נראה פטרוב מנסה לקום ולהגן על עצמו מפני המכות ללא הועיל.

לקריאה נוספת:
סערה בארה"ב: שוטרים תועדו מכים סטודנטים בקמפוס
זעזוע בארה"ב: בן 6 נורה למוות בידי שוטרים שרדפו אחרי אביו

סן פרנסיסקו: שוטרים תועדו מכים קשות חשוד בגניבת רכב. רויטרס
השוטרים מכים את החשוד שכבר נכנע/רויטרס

הסנגור הציבורי באלמדה ברנסון וודס כינה את התקיפה "דוחה" ומסר ביום ראשון הצהרה שבה טען כי היא מזכירה לו את אירוע תקיפת רודני קינג ב-1991. "סגנים אלו תקפו באכזריות אדם שנראה כמי שכבר נכנע. הם היכו אותו עם אלות אף שהוא לא התנגד", אמר וודס, שמשרדו מסר כי יגן על פטרוב אם יועמד לדין. "אין ספק שמדובר בשימוש מופרז בכוח". גם במשרד הסנגוריה הציבורית של סן פרנסיסקו הסכימו כי יש להעמיד לדין את הסגנים. פטרוב עדיין מאושפז בבית החולים. הוא סובל מעצמות שבורות בידיו וברגליו ומפגיעת ראש.

השריף ג'יי.די נלסון אמר כי התקרית אירעה בסביבות השעה 1:30 בלילה ביום חמישי האחרון בסן ליאנדרו. לדבריו, פטרוב ברח מהשוטרים והתנגש בניידת שלהם. שוטר אחד נפצע באורח קל מאוד, והשניים פתחו במרדף שנמשך 38 דקות והסתיים בהתנגשות נוספת במכונית חונה.
המשטרה מסרה כי לפטרוב יש עבר פלילי ושהוא עלול לעמוד בפני כמה אישומים. השריף מסר עוד כי שני הסגנים נשלחו לחופשה ללא תשלום עד שתושלם החקירה. "הסרטון מטריד את כולנו", הודה נלסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully