וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת יבקש להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית, הולנד הבהיר כי יבקש מהפרלמנט להאריך את המצב שהוכרז בעקבות מתקפת הטרור בפריז. ארה"ב וצרפת סיכמו להגביר את שיתוף הפעולה במאבק בדאעש

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר היום (ראשון) כי הוא רוצה להאריך את מצב החירום שהוכרז בשל מתקפת הטרור בפריז בשלושה חודשים נוספים - כך מסרו גורמים בפרלמנט לסוכנות הידיעות הצרפתית.

"הוא אמר לנו שהוא רוצה שמצב החירום יימשך שלושה חודשים נוספים", אמר אחד הגורמים. כל הארכת מצב החירום מעבר ל-12 ימים דרושה את אישור הפרלמנט. אם המהלך ייצא אל הפועל, הוא יכסה את ועידת האקלים של האו"ם, שתיפתח ב-30 בנובמבר ותימשך 12 יום.

בנוסף לכך, הפנטגון הודיע היום כי ארצות הברית וצרפת הסכימו על צעדים להגברת המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שקיבל אחריות על שורת הפיגועים שבהם נרצחו לפחות 129 בני אדם. ההסכמה הושגה בשיחת טלפון בין שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר לבין עמיתו הצרפתי ז'אן-ייבס לה דריאן.

"הם הסכימו על הצעדים שצבאות ארצות הברית וצרפת צריכים לנקוט כדי להגביר את שיתוף הפעולה במערכה נגד דאעש", מסר הדובר פיטר קוק. לדבריו, "קרטר הדגיש את מחויבותה של ארצות הברית לתמוך בצרפת ולפעול יחד כדי להבטיח ש'המדינה האיסלאמית' תובס".

לקריאה נוספת בנושא
מתקפת הטרור בפריז: מצוד אחרי חשוד נוסף שנמלט מהעיר
שגריר צרפת בישראל לאולפן וואלה! NEWS: "עבור חירות, חייבים ביטחון"
בצל המתקפה בפריז: מנהיגי העולם מתכנסים לדון במאבק בדאעש

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר גל הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. AP
רוצה להאריך את מצב החירום. נשיא צרפת הולנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully