וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתקפה בפריז: מנהיגי העולם מתכנסים לדון במאבק בדאעש

15.11.2015 / 17:20

פסגת ה-G20 נפתחה בטורקיה ובמקום לעסוק בנושאים כלכליים כנהוג, היא תתמקד במלחמה בארגון שאחראי לפיגועים בבירת צרפת. אובמה ופוטין נפגשו. "השמיים התקדרו לאחר ההתקפות המחרידות בפריז"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחחו היום (ראשון) בטורקיה. הם נפגשו בשולי ועידת G20, שם מתכנסות נציגי 20 הכלכלות החזקות ביותר בעולם. השניים, שתועדו על ידי צוותי טלוויזיה שנוכחים בפסגה בעיירה בלק שבאנטליה נפגשו ברקע מתקפת הטרור בפריז ובצל השיחות הבינלאומיות שמתנהלות בימים אלו על פתרון המשבר בסוריה. לפי גורם בבית הלבן, השניים הסכימו כי יש צורך בתקופת מעבר בסוריה בחסות האו"ם. לדברי הקרמלין, השניים דיברו "ארוכות" על המלחמה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

אובמה הבטיח בתחילת הפסגה להאיץ את המאמצים לחסל את דאעש, שקיבל אחריות על שרשרת הפיגועים בבירת צרפת, שבה נהרגו 129 בני אדם, ולמנוע ממנו לבצע מתקפות דומות. במקביל, מנהיגי המדינות האירופיות המשתתפים בוועידה הפצירו במוסקבה, שהחלה במבצע צבאי בסוריה לפני חודש וחצי, להתמקד בתקיפות יעדים של הארגון, ולא בארגוני המורדים הלוחמים במשטרו של בשאר אסד.

עוד על מתקפת הטרור בפריז
שבעה עצורים ברחבי בלגיה; "שניים מהמחבלים התגוררו בבריסל"
אובמה התגאה בהחלשת דאעש - ואז הגיעה המתקפה בפריז
"מנהל האולם אמר לי בטלפון: 'יש כאן מחבלים, המועדון כולו נצבע בדם'"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשולי פסגת ה-G20 בטורקיה, 15 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
לא נמסר על מה שוחחו. פוטין ואובמה, היום/צילום מסך, טוויטר

אובמה תיאר את הטבח בפריז כמתקפה על הציביליזציה והוסיף כי ארצות הברית תפעל יחד עם צרפת כדי לתפוס את אלו האחראים לכך. "בדרך כלל פורם ה-G20 עסק בעיקר בנושאים כלכליים גלובליים, אבל השמיים התקדרו לאחר ההתקפות המחרידות שאירעו בפריז רק לפני יום וחצי", אמר נשיא ארצות הברית בהצרה שמסר לאחר שנפגש עם המארח רג'פ טייפ ארדואן. "ארצות ובעלות בריתה יכפילו את מאמציהן כדי למצוא פתרון של שלום בסוריה ולמנוע מחמושי "המדינה האיסלאמית" לתכנן מתקפות כמו אלו בפריז".

בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של אובמה, אמר כי וושינגטון ופריז יעבדו יחד כדי להגביר את המתקפות נגד דאעש בעיראק ובסוריה. בריאיון לרשת NBC בשולי פסגת ה-G20, רודס הוסיף כי חימוש הלחמים על הקרקע מתחיל לשאת פרי במאבק נגד הארגון הקיצוני. בנפרד, אמר יועצו של אובמה לכתבים כי דאעש שואף לבצע פיגועים דומים לאלו בפריז בכל אחת מהמדינות השותפות בקואליציה שמובילה וושינגטון, אך לדבריו אין איום ממשי על ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהיגי העולם בפסגת ה-G20 בטורקיה, 15 בנובמבר 2015. רויטרס
מנהיגי העולם בפתיחת ה-G20, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully