וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה להגביר את האבטחה באתרים ישראליים ויהודיים בצרפת

עמרי נחמיאס, אמיר תיבון וסוכנויות הידיעות

14.11.2015 / 5:34

לאחר גל הפיגועים שפקד את פריז, אמר ראש הממשלה כי "ישראל עומדת לצד צרפת במלחמה המשותפת בטרור" ושלח תנחומיו למשפחות הנפגעים. בניו יורק ובבוסטון הוגברה הערנות המשטרתית ברחובות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הלילה (שבת) את משרד החוץ לפנות לגורמי הביטחון בצרפת בבקשה להגביר את האבטחה סביב שגרירות ישראל, סביב שליחים ישראליים בצרפת וכן בסמוך למוסדות יהודיים. בקשת ראש הממשלה באה על רקע סדרת פיגוע הטרור הקטלניים שאירעה בפריז, בירת צרפת, שגבתה את חייהם של 153 בני אדם במספר מוקדים בעיר. האירוע המרכזי והקשה ביותר היה טבח בהופעת רוק באולם הקונצרטים "בטקלן", שבה נרצחו 112 בני אדם לאחר שנלקחו כבני ערובה בידי לפחות ארבעה מחבלים, שלושה מהם מתאבדים.

בתוך כך, אמר נתניהו כי ישראל עומדת לצד צרפת נוכח גל הטרור שפקד את בירתה. מלשכתו של ראש הממשלה נמסר: "ישראל עומדת כתף אל כתף עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד והעם הצרפתי, במלחמה המשותפת נגד הטרור. אני שולח תנחומים בשם העם בישראל למשפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

לקריאה נוספת:
צרפת: המצוד אחר המחבלים והסייעים נמשך; חלק מהחמושים טרם נלכדו
כ-150 הרוגים בסדרת פיגועים בפריז: יותר ממאה נרצחו באולם מופעים
בני ערובה שהוחזקו בפריז: "עזרו לנו, הם הורגים אנשים אחד-אחד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת, הולנד, בארמון האליזה בפריז. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל עומדת כתף אל כתף עם נשיא צרפת". הולנד ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מתקפת הטרור המשולבת בבירה הצרפתית הביאה מדינות וגופים נוספים לשקול את צעדיהם הביטחוניים. הראשונה לעשות כן הייתה בלגיה, שהנהיגה ביקורת גבולות בדרכים, במסילות הרכבת ובנתיבים האוויריים המגיעים לשטחה מצרפת. דובר ראש הממשלה שארל מישל אמר כי השלטון בבריסל יכנס את הקבינט בשעות הבוקר כדי לבדוק כיצד יגיב לגל האלימות שהכה במדינה השכנה.

בארצות הברית, הערים ניו יורק ובוסטון החליטו להגביר את האבטחה בשטחן לאור הפיגועים המחרידים בפריז. על פי גורמים בערים אלו, הגברת נוכחות המשטרה ברחובות תהווה הפגנת זהירות בלבד, ולא מתן מענה לאיום קונקרטי. בניו יורק בפרט, הוצבו שוטרים מהיחידה ללוחמה בטרור במקומות מרובי תיירים וכן בקונסוליה הצרפתית במנהטן.

בנוסף, חברת הרכבות האירופית "יורוסטאר" הודיעה כי לא תבטל את תנועת הרכבות שלה בצרפת, אך תאפשר לנוסעים להחליף את נסיעתם למסלול שונה אם לא יחושו בטוחים לנוע דרך פריז.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זירת הפיגוע בסמוך למסעדה הקמבודית ברובע העשירי של פריז. רויטרס, רויטרס
זירת הפיגוע במסעדה ברובע העשירי של פריז, הלילה/רויטרס, רויטרס
פצועים בזירת הפיגוע בסמוך לבר "לה בל אקיפ" ברובע ה-11 בפריז. אי-פי, AP
פצועים במקום הירי הסמוך לבר ברובע ה-11 בבירה/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully