וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם בצד של האנסים": חברות הפרלמנט נגד ראש ממשלת ניו זילנד

ראש הממשלה ג'ון קי עורר סערה כשטען כי מפלגות האופוזיציה "נותנות גיבוי לאנסים" במסגרת דיונים על מעצר אזרחי המדינה באוסטרליה. צפו ברגע שבו חברות הפרלמנט התוודו על תקיפות מיניות שעברו - והוצאו מאולם הדיונים

צילום מסך

כמה חברות פרלמנט בניו זילנד התבקשו אתמול (רביעי) לעזוב את אולם הדיונים, לאחר שיו"ר הפרלמנט דייוויד קרטר קבע כי הווידויים שלהן על הטרדות מיניות שעברו הן "הפרעה לסדר". מחאת חברות הפרלמנט הגיעה לאחר שראש הממשלה ג'ון קי האשים ביום שלישי את מפלגות האופוזיציה ב"מתן גיבוי לאנסים", בהתייחסות למעצר אזרחי ניו זילנד באוסטרליה.

על פי הדיווח ב"גרדיאן" הבריטי, חברי הפרלמנט של מפלגות ה"לייבור" ו"הירוקים" הביעו דאגה בנוגע למעצרם של האזרחים על ידי הממשלה האוסטרלית. לדבריו של ראש הממשלה, "חלק מהם אנסים, חלקם הטרידו ילדים, וחלקם רוצחים". בתגובה לחבר פרלמנט שטען כי המעצרים הם "לעג" ליחסים עם אוסטרליה, אמר קי: "אם אתה רוצה לשים את עצמך לצדם של עברייני המין, אדרבא, אבל אנחנו נגן על אזרחי ניו זילנד".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים מציינים 11 שנים למותו של ערפאת: "התיק עדיין פתוח"
אינדונזיה: קופת אורנגאוטן ובנה הותקפו בידי מקומיים - וחולצו
השחייה הצילה את חייהן של זוג האחיות ששחו למען סוריה

ראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קי. AP
"כקורבן של תקיפה מינית, דבריו פוגעים בי באופן אישי". ראש הממשלה ג'ון קי/AP

חברת הפרלמנט מטיריאה טוריאה אמרה במהלך הדיון היום: "כקורבן של תקיפה מינית, דבריו של ראש הממשלה פוגעים בי באופן אישי ואני מבקשת שתדרוש ממנו לחזור בו ולהתנצל". יו"ר הפרלמנט קרא אותה לסדר ודרש ממנה לשוב למקומה. קתרין דלהונטי, חברתה של טוריאה למפלגת "הירוקים", ניסתה אף היא להצהיר דברים דומים, אולם נקראה לסדר.

לאחר שורה של חברות פרלמנט שקראו דברים דומים ונקטעו על ידי קרטר, הוא ביקש מחברת הפרלמנט מראמה דייווידסון לעזוב את האולם, לא לפני שהבהיר כי דבריו של ראש הממשלה נאמרו כבר אתמול, ולא ניתן לדרוש ממנו התנצלות ביום שלאחר מכן. דייווידסון, יחד עם שמונה חברות פרלמנט נוספות וארבעה חברי פרלמנט, יצאה מהאולם.

"יצאנו מפני שכל אישה במדינה הזאת צריכה לדעת שחברות וחברי פרלמנט לא יסבלו זאת", הסבירה דלהונטי. "לא נעמוד מנגד ונאפשר לדבר כזה להתרחש בפרלמנט. ההתעללות הזאת בבני אדם והגישה הזאת לאונס פשוט אינה מתקבלת על הדעת, וראש הממשלה חייב לקחת אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully