וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הגיע סופה של "הבובה", סוחרת הסמים היפיפייה ומנשותיו של אל צ'אפו?

13.11.2015 / 9:28

מנהיגת קרטל הסמים המקסיקנית, אנה מארי הרננדז, נתפסה במקסיקו לאחר שהצליחה להבריח טונות של קוקאין לארה"ב. כעת מתברר שהיא הייתה אחת מנשותיו של ברון הסמים הגדול "אל צ'אפו" שהצליח להימלט מהכלא המאובטח ביותר בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בסרטון: כך נמלט אל צ'אפו מהכלא

מי שאומר שסחר בסמים זה עסק לגברים, כנראה לא ראה "העשב של השכן" - או הכיר את אנה מארי הרננז, מנהיגת קרטל הסמים שהצליחה להבריח טונות של קוקאין לארה"ב בעזרת יכולת הפלירטוט והצ'ארם הטבעי שלה. היא ובעלה לשעבר, דניאל לדסמה, הבריחו אלפי קילוגרמים של קוקאין דרך מעבר הגבול של "אל פאסו", שם עבד לדסמה ודאג להעביר את "הסחורה" לשיקגו, סנט לואיס ופנמה סיטי, פלורידה.

הרננדז, המכונה גם "לה מונייקה" (הבובה), לקחה חלק ברשת הסמים של חואקין "אל צ'אפו" גוזמן, ברון הסמים שהצליח להימלט בקיץ האחרון מהכלא המאובטח במקסיקו. הרננדז, המבוקשת בארה"ב על הברחת קוקאין, נתפסה השבוע במדינת צ'יוואווה ע"י הרשויות במקסיקו, בזמן שהייתה במנוסה מהם ומהרשויות בארה"ב. היא הצליחה לחמוק מהם במשך שנתיים - וכעת כשנתפסה, תוסגר לידי האמריקאים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אנה מארי הרננדז פלירטטה את דרכה ללבו של "אל צ'אפו"/מערכת וואלה, צילום מסך

הרשויות טוענות שהגברת החמקמקה בת ה-38 השתמשה בסקס אפיל ובשנינות שלה כדי להתחבב על קרטל הסמים "סינלואה" ועל בכיר הקרטל, אל צ'אפו. "מנהיגי הקרטל אוהבים שנשים יפות מקיפות אותם. הם מצרפים אותן לקרטל ויוצרים איתן מערכת יחסים", אמר מייק ויגיל, ראש מטה הפעילות הבילאומי לאכיפת סמים, לחדשות mySA.com, "קרטלים משתמשים בהן כי יש להן את היכולת לחדור לארה"ב ולפתח קשרים וזרועות הפצה שם". ויגיל הוסיף שבהתחשב בזה שהרננדז הצליחה לפלס את דרכה למעלה בסולם הדרגות של הקרטל "סינלואה", הגיוני שהיה לה קשר מיוחד עם אל צ'אפו. "אחד הדברים שאנחנו יודעים על אל צ'אפו גוזמן זה שהוא אוהב נשים יפות", הוא אמר.

ממשלת מקסיקו מפעילה סנקציות חמורות נגד מנהיגי הקרטלים בניסיון להציל את כבודה, שנרמס אחרי הבריחה המביכה של ברון הסמים החזק בעולם. רק בספטמבר האחרון הצליחה מקסיקו להסגיר לידי ארה"ב 13 אנשי קרטל מבוקשים. תפיסתה של הרננדז היא עניין גדול עבור ממשלת מקסיקו - שמנהלת כעת מצוד נרחב אחר חברה לקרטל, אל צ'אפו. "ממשלת מקסיקו עושה כל שביכולתה כדי להגיע לאל צ'אפו ועד אז מסגירה לידי ארה"ב סוחרי סמים שעבדו לצידו. בריחתו מהכלא מביכה ביותר", הוא הוסיף.

עוד באותו נושא

"קים קרדשיאן המקסיקנית": הרוצחת הסקסית בעולם

לכתבה המלאה

חוסה רבלס, מחבר ספרים בנושא המלחמה בסמים, סיפר לחדשות פוקס ניוז הלטיני ש"ממשלת מקסיקו הייתה ללעג. אל צ'אפו נתפס בסיוע אמריקאי בפברואר 2014 ונמסר למקסיקו על מגש של כסף. ארה"ב כעסה על ממשלת מקסיקו והפעילה עליה לחצים לשנות את כל מדיניות ההסגרה במדינה".

להזכירכם, אל צ'אפו נמלט מהכלא ביולי האחרון דרך מנהרה שנחפרה במיוחד בשבילו. זו הפעם השנייה שהוא מצליח להימלט מהכלא, כשהפעם הראשונה הייתה בשנת 2001, אז הוא ברח מכלא מאובטח אחר במקסיקו ונתפס רק 13 שנה מאוחר יותר, בפברואר 2014.

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוסמן הידוע בכינויו "אל צ'אפו" בעת מעצרו בפברואר 2014. רויטרס
אל צ'אפו נתפס וברח שוב מהכלא/רויטרס

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully