וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמרנים מקשים על רוחאני: איראן עצרה את פירוק הצנטריפוגות

לפני כמה ימים שלחו כמה חברי פרלמנט מכתב לחסן רוחאני שבו טענו כי הליך יישום תנאי הסכם הגרעין פזיז מדי, ואינו תואם את הנחיותיו של המנהיג הרוחני עלי חמינאי. במקביל, שב והצהיר שר ההגנה: נקבל את טילי ה-S-300 עד סוף 2015

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(אחרי הסכם הגרעין: שר החוץ של גרמניה בביקור רשמי באיראן)

איראן הפסיקה את פירוק הצנטריפוגות בשני מתקני העשרת אורניום - כך דיווחה היום (רביעי) הטלוויזיה האיראנית הממלכתית. זאת ככל הנראה בעקבות מכתב ששלחו מחוקקים שמרנים ובו התלוננו בפני הנשיא חסן רוחאני כי התהליך מבוצע באופן פזיז מדי ובניגוד להוראותיו של המנהיג העליון עלי חמינאי.

בשבוע שעבר הודיעה איראן כי היא החלה להשבית את הצנטריפוגות הלא פעילות שלה במתקנים נתנז ופורדו במסגרת תנאי הסכם הגרעין שנחתם ביולי. השמרנים באיראן ממשיכים להשמיע את התנגדותם להסכם ולחתור תחתיו. "תהליך (הפירוק) נעצר לאחר מתן אזהרה", צוטט עלי שמחאני, מזכיר המועצה האיראנית לביטחון בסוכנות הידיעות איסנ"א.

עם תחילת יישום תנאי ההסכם מפורקות רק הצנטריפוגות שיצאו מכלל שימוש מתוך עשרת האלפים שנמצאות במתקנים, מסר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן. שמחאני לא פירט מהי אותה "אזהרה", אך ראש הוועדה ליישום הסכם הגרעין אמר כי הפירוק נעצר בפורדו בעקבות מכתב המחוקקים לרוחאני.

לקריאה נוספת:
מדענים מישראל ובכירים בנאט"ו: נחשפה רשת סייבר איראנית באירופה
אחרי הניצחון בקרב על הגרעין, רוחאני יוצא למלחמה על חופש הביטוי

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
פירוק הצנטריפוגות עומד בניגוד להוראות המנהיג הרוחני/AP, Vahid Salemi

כ-20 חברי פרלמנט שמרנים כתבו בשבוע שעבר מכתב לנשיא שבו התלוננו כי פירוק הצנטריפוגות עומד בניגוד להוראות של המנהיג הרוחני חמינאי. האייתוללה אמר כי ההסכם ייושם רק לאחר שהטענות בנוגע לשאיפות הצבאיות של תוכנית הגרעין של איראן יופרכו. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צפויה להכריז על מסקנותיה בקשר לזה עד 15 בדצמבר.

בתוך כך, שר ההגנה האיראני שב ואמר היום כי איראן תקבל את מערכת טילי הנ"מ s-300 מרוסיה עד סוף השנה הנוכחית. "חתמנו על חוזה עם רוסיה – זה נעשה. נרכוש חלק גדול מהמערכות עד סוף השנה", הצהיר חוסיין דהקאן לטלוויזיה הממלכתית של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully