וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך סיבה להמשיך לחיות כאן": מאות הפגינו בצפון ובדרום נגד הקפאות הטבות המס

ראשי רשויות בכל הארץ החליטו להסלים את המאבק נגד הפגיעה בהטבות המס לפריפריה, ולצאת להפגנות. מאות חסמו את הכניסות לערד ולכרמיאל: "מאבק על הטבות המס כי נמאס". בכמה יישובים יש שביתה חלקית. ראש עיריית בית שאן: "ביטול הטבות המס - מכת מוות לעיר"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

(סערת הטבות המס: "אין מאבק עם יישובי קו העימות")

יישובים רבים בצפון ובדרום שובתים היום (רביעי) באופן חלקי ובחלקם גם התקיימו הפגנות, במחאה על כוונת הממשלה להקפיא את הטבות המס לפריפריה. שלשום שבתו 200 רשויות ליום אחד. אתמול, בתום ישיבת חירום שכינסה ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), שבה דנו עשרות ראשי רשויות בהמשך המאבק, הוחלט על הסלמת המאבק בדמות יציאה להפגנות וחסימות כבישים שיתקיימו בכמה מוקדים. "אנחנו מתכוונים לשתק את כל צירי התנועה בצפון ובדרום, אולי ככה יזכרו שאנחנו חלק ממדינת ישראל", אמרו אתמול ראשי הרשויות.

בהפגנה שנערכה בכניסה לכרמיאל השתתפו כ-300 בני אדם שחסמו למשך כשעה את כביש 85. הם קראו קריאות ונשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "הטבות מס מגיעות לנו בדין", "אין הטבות מס, אין צפון", "צדק כאן ועכשיו", "צדק לפריפריה" ו-"מאבק על הטבות המס כי נמאס". הפגנות נוספות נערכו בכיכר אגד בצפת, בצומת יאסיף ובערד, שם נחסמה הכניסה לעיר.

הפגנה בכרמיאל על הטבות המס, 11 בנובמבר 2015. אדריאן הרבשטיין
"השתקעות באזור הזה משמעה ניצחון למדינה, לא רק לכרמיאל". ההפגנה בכרמיאל, היום/אדריאן הרבשטיין

יונית גרינברג, תושבת כרמיאל בת 29 שהשתתפה בהפגנה אמרה כי היא מאוכזבת מאוד מביטול הטבות המס לאור העובדה שקנתה לאחרונה דירה באזור. "הבאתי את בן הזוג שלי במיוחד לכאן לכרמיאל, התחתנו וקנינו דירה כדי לבנות כאן את החיים", הסבירה.

עמית כץ, תושב חוזר מארצות הברית שמתעתד להתחתן עם חברתו ולחיות עימה בכרמיאל, אמר דברים דומים. "הייתי רוצה שבשנה הראשונה לחזרתי לארץ יעודדו אותי ותושבים חוזרים כמוני לחיות פה", אמר. "אם אני רואה במתן הטבות מס סיבה לגור דווקא פה, אז בטח גם תושבים אחרים ישקלו לעשות זאת מהסיבה הזאת. השתקעות באזור הזה משמעה ניצחון למדינה, לא רק לכרמיאל. הפעם האחרונה שהייתי כאן הייתה לפני 30 שנה. אז היו כאן 20 אלך תושבים ועכשיו חיים בעיר 50 אלף תושבים. אני שואל, למה זה לקח 30 שנה? בפרק זמן כזה היה אפשר להקפיץ את העיר למאה אלף תושבים. זה מה שהמדינה צריכה, לא רק אנחנו".

בת זוגו, אנדריאה גיסברג, חזרה גם היא לכרמיאל מתל אביב. "חזרתי לכרמיאל מהמרכז מתוך אמונה שזה מקום מאוד טוב לגדל בו ילדים", הסבירה. "יש פה את כל מה שנדרש מבחינת איכות חיים. מאוד עצוב שכרגע לוקחים את העיר הזאת כמובנת מאליה. כרמיאל הוקמה משיקולים אסטרטגיים חשובים של המדינה בגליל. צריך לעודד עוד אנשים להגיע לכאן כדי לחזק את הגליל. צריך לחזק גם את מי שחי כאן ולדאוג שגם לדורות הבאים תהיה סיבה להמשיך ולחיות כאן".

הפגנת תושבי הצפון על ביטול הטבות המס, צפת, 11 בנובמבר 2015. ג'יליס
"להביא לפה זוגות צעירים". ההפגנה בצפת, היום/ג'יליס

ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר השתתף גם הוא בהפגנה. "אני קורא מכאן לראש הממשלה בנימין נתניהו, גם לנו מגיע הטבות מס, בדיוק כמו עכו, מעלות ונהריה", זעק. אנחנו מודיעים שלא נוותר ונאבק על מה שמגיע לצפון, ובתוכו גם כרמיאל. אנחנו רוצים להרחיב את העיר, להביא לפה זוגות צעירים. בלי הטבות מס נישאר תקועים. ביבי, תוריד את היד שלך מהקפאת החוק. תקדם אותו. אתה כראש הממשלה צריך לדאוג לא רק לתל אביב, אתה צריך לדאוג גם לפריפריה", הוסיף וציין כי ההפגנה הבאה תהיה בירושלים.

הפגנת תושבי הערבה על הפסקת הטבות המס, 11 בנובמבר 2015. מטה המאבק נגד הקפאת הטבות המס, מערכת וואלה! NEWS
"אין הטבות אין חבל אילות". הפגנה שנערכה בערבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק נגד הקפאת הטבות המס

בטבריה יישארו משרדי העירייה סגורים לקבלת קהל, אולם מערכת החינוך תפעל כרגיל, וכך גם בערד. דב ליטבינוף, ראש המועצה אזורית תמר - ים המלח, אמר כי "על ברכי המתיישבים בפריפריה נבנית הארץ, הם אלו המתמודדים עם אתגרים רבים מידי יום. מצער מאוד שיש מי שעדיין אינו רואה את החשיבות הטמונה בהתיישבות זו. זה הזמן של הממשלה להפסיק עם המשחקים הפוליטיים הקטנוניים ולהיצמד למתווה הטבות המס המגיע לנו בזכות ולא בחסד".

רפאל בן שטרית, ראש עיריית בית שאן, אמר: "ביטול הטבות המס לבית שאן היא מכת מוות לעיר. לפתחו של ראש הממשלה מונחת ההחלטה האם לנטוש את בית שאן לאבדון או ברגע האמת לקיים את הבטחותיו לחיזוק הפריפריה. בית שאן תצא ותוביל מאבק חריף וחסר תקדים בהיקפו ובעוצמתו במידה שהטבות המס יבוטלו".

ח"כ טלי פלוסקוב במפגש עם ראשי הערים בנוגע לאישור מתווה הטבות המס בצפון, הכנסת, 9 בנובמבר 2015. מור שאולי
ח"כ טלי פלוסקוב בכנסת, השבוע/מור שאולי

מפת הטבות המס גובשה בחודשים האחרונים בוועדת הכספים ובה נכללים כ-400 יישובים, לעומת 182 שנכללו עד היום. ראשי רשויות בגליל המערבי יצאו נגד מפת הטבות המס החדשה, מאחר שבמסגרתה תקוצץ הטבת המס לה הם זכאים. בתום פגישה שקיימו בשבוע שעבר עם שר האוצר, משה כחלון, הוחלט לדחות את אישור התכנית החדשה עד לאחר הדיון בתקציב שיתרחש בעוד כשלושה חודשים.

"זו פשוט בריונות", מסר אחד מראשי הערים. "פשוט קמו יום אחד שלושה ראשי ערים והחליטו להחזיר 200 יישובים בפריפריה 20 שנה אחורה".

הפגנת תושבי הערבה על הפסקת הטבות המס, 11 בנובמבר 2015. מטה המאבק נגד הקפאת הטבות המס, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בערבה/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק נגד הקפאת הטבות המס
הפגנת תושבי הצפון על ביטול הטבות המס, צפת, 11 בנובמבר 2015. ג'יליס
ההפגנה בצפת/ג'יליס
הפגנת תושבי הצפון על ביטול הטבות המס, צפת, 11 בנובמבר 2015. ג'יליס
ההפגנה בצפת/ג'יליס
הפגנה בכרמיאל על הטבות המס, 11 בנובמבר 2015. אדריאן הרבשטיין
ההפגנה בכרמיאל, היום/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully