וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי העיתון החרדי הודיעו על הפסקת "טרור ההטרדות" נגד בכירי המשק

11.11.2015 / 10:25

זה שלוש שנים שמנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק מוטרדים בידי פעילים המזוהים עם העיתון "הפלס", לאחר שסירבו לפרסם בו. לאחרונה הם הודיעו כי בעקבות ההטרדות הממושכות – החרם על העיתון ייפסק

צילום תמונה: ראובן קסטרו, עריכה: שניר דבוש

("יתקשרו אליך אלפים": נחשף בליץ ההטרדות החרדי)

פעילים המזוהים עם העיתון החרדי "הפלס" ועם הרב שמואל אוירבך, אחד ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, הודיעו ביממה האחרונה כי הם מפסיקים את "טרור ההטרדות" שהובילו נגד בכירים המכהנים בחברות מובילות במשק הישראלי שסירבו לפרסם בעיתון מאז הקמתו. הסיבה: משרדי פרסום במגזר החרדי ומנהלי שיווק בחברות גדולות הודיעו על סירובם להמשיך בחרם בשל הטרור המופנה כלפיהם.

עיתון "הפלס" הוקם לפני כשלוש שנים על ידי אנשיו של הרב אוירבך, הנחשב למנהיג של קבוצה קטנה יחסית שאינה מקבלת את סמכותו של הרב אהרון לייב שטיינמן, המנהיג המרכזי בציבור הליטאי. עם פטירת הרב אלישיב, לשעבר מנהיג הפלג הליטאי, אנשיו של שטיינמן השיגו שליטה בעיתון "יתד נאמן", שופר ההנהגה הליטאית. כחלק מהמהלך, אנשיו של אוירבך הודחו מהעיתון ובתגובה הקימו מיד את "הפלס".

על העיתון החדש הוטל חרם מפרסמים שקיבל את גיבויו של הרב שטיינמן ושופרו "יתד נאמן". המסר היה ברור: מי שיפרסם בעיתון החדש, יוחרם במגזר החרדי לחלוטין. אנשי "הפלס" לא נשארו חייבים ופתחו במאבק על המפרסמים, שהפך מהר מאוד למדמם ואגרסיבי.

הרב אוירבך באולם ארנה, ירושלים. מרץ 2015. ראובן קסטרו
הרב אוירבך/ראובן קסטרו

במרץ השנה עצרה המשטרה 22 בני אדם בחשד שהטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק ובחברות ממשלתיות בניסיון לשדלם לפרסם בעיתון. הבכירים התלוננו על הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, הדואר האלקטרוני והפקס. בסוף הוגש רק כתב אישום אחד נגד מי שהוביל את ההטרדות, אך גם זה לא עזר והן נמשכו.

"ניצחון לטרור"

לאחרונה הודיעה קבוצה של מנהלי שיווק בחברות גדולות במשק ומנהליהם של שני משרדי פרסום גדולים במגזר החרדי, כי אינם יכולים להמשיך לתמוך בחרם. "הם טענו שזה פוגע בהם ובלקוחות שלהם", אמר גורם המעורה בפרטים. "כעת, הם עושים מאמצים גדולים כדי לשבור את החרם. אם החרם על העיתון יוסר, זה יהיה ניצחון לטרור". כמחווה לכך, הודיע מוביל ההטרדות המזוהה עם "הפלס" כי בינתיים ההטרדות ייפסקו.

גם אם יוסר חרם המפרסמים על "הפלס", הפילוג בציבור החרדי-ליטאי יימשך. המאבקים בין הצדדים אינם רק על עניינים כלכליים, אלא בעיקר על נושאים של השקפה, הנהגה ופוליטיקה. כך למשל, במלחמה החרדית נגד הגיוס, אנשיו של הרב אוירבך הובילו קו מיליטנטי, לעומתם אנשיו של הרב שטיינמן שהיו פשרנים יותר. "אין ספק שלהסרת החרם יהיו השלכות, קשה לדעת לאן זה יגיע, אבל אין ספק שכבר עכשיו רבים במשק הישראלי נושמים לרווחה מכך שההטרדות הופסקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully