וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההתרסקות בסיני: מצרים חיסלה בכיר בדאעש בקהיר

במקביל לחקירת נפילת המטוס הרוסי, שלפי ההערכות פוצץ על ידי הארגון, נורה למוות אשרף עלי אל-גרבאלי בחילופי אש עם המשטרה שניסה לתפוס אותו. הוא היה אחראי על פעילות הארגון במערב חצי האי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת מצרים הודיעה היום (שני) כי היא חיסלה בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בקהיר, שהיה אחראי לשורת מתקפות קטלניות, כולל הוצאה להורג של חטוף קרואטי על אדמת חצי האי סיני. בהצהרה של משרד הפנים נמסר כי אשרף עלי אל-גרבאלי חוסל בחילופי אש לאחר שהמשטרה ניסתה לעצור אותו.

אל-גרבאלי היה אחד החמושים המבוקשים ביותר במדינה ושמו עלה כבר בתחילת 2014, זמן קצר לאחר התגברות פעילותם של ארגוני הטרור האיסלאמיים בסיני. עוד נמסר כי הוא היה מעורב בפיצוץ שאירע בקונסוליה האיטלקית בקהיר בחודש יולי האחרון.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בארה"ב: ישראל העבירה מידע לפיו דאעש הפיל את המטוס הרוסי
גורם בצוות החקירה המצרי: בטוחים ב-90% שהפיצוץ במטוס נבע מפצצה

כוחות הביטחון של מצרים בקהיר, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
כוחות הביטחון של מצרים בקהיר, היום/צילום מסך, טוויטר

גורם במשטרה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא היה יד ימינו של הישאם אל-השמוואי, לוחם קומנדו לשעבר הידוע לשמצה בשל החשד שהוביל שרשרת של פיגועים ושל התנקשויות בבירה מטעם "אנסאר בית אל-מקדס". הארגון נשבע אמונים לדאעש בנובמבר אשתקד ובעקבות כך נטש אותו אל-השמוואי. אל-גרבאלי תפס את מקומו והפך לאחד הבכירים ביותר בארגון במערב חצי האי.

ההודעה על החיסול מגיעה ברקע חקירת התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי, שלפי רוב ההערכות הופל באמצעות פצצה שהטמינו פעילי שלוחת דאעש בסיני. פרט לאירוע הזה, הארגון הוציא השנה אל הפועל כמה פיגועים קטלניים נגד כוחות הביטחון, בהם אחד בקיץ האחרון, שבהם תקפו מאות חמושים לבושים מדי צבא עמדות של הצבא ושל המשטרה בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully