וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה תורחב גם לחטיבות הביניים

9.11.2015 / 21:00

במסגרת הרחבת התכנית יזכו תלמידי כיתות ט' ב-3,000 שעות תגבור כבר בשנת הלימודים הנוכחית. מנהל התכנית במשרד החינוך: "ככל שנשכיל להתמודד עם החסמים בגיל צעיר יותר, כך נצליח לתמרץ ולעודד תלמידים להיענות לאתגר וללמוד חמש יחידות במתמטיקה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(שר החינוך, נפתלי בנט, מציג את התכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה, באוגוסט האחרון)

משרד החינוך החליט כי הוא מרחיב את התכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה גם לחטיבות הביניים, באמצעות 3,000 שעות תגבור לתלמידי כיתות ט' - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. באוגוסט השנה הציג שר החינוך, נפתלי בנט, את התכנית לעידוד לימודי המתמטיקה שמטרתה להכפיל את מספר התלמידים הניגשים לבגרות בחמש יחידות בתוך ארבע שנים ל-18 אלף בשנה. התכנית תכלול פתיחת מאה מגמות לימוד חדשות לחמש יחידות בבתי הספר, כדי לאפשר לכל תלמיד בארץ לגשת לחמש יחידות.

כחלק מיישום התכנית הוחלט להוריד את רף המינימום לפתיחת מגמה מ-15 תלמידים בכיתה לשישה בלבד. בנוסף, יוסיף השנה משרד החינוך 15 אלף שעות הוראה למקצוע, ואף מתוכננת הכפלה של מספר המורים ל-2,000 בתוך ארבע שנות יישום התכנית. כעת, הוחלט להחיל את התכנית, באמצעות תוספת השעות, גם בחטיבות הביניים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נפגש עם אובמה: "נשארתי מחויב לפתרון שתי המדינות"
"המטרה - לפוצץ את הגרוזינים": עדות עד המדינה שהפליל את דומרני נחשפת
שיא גשם לשעה ודגים שוחים ברחובות אשקלון: "כל הבית נהרס"

שר החינוך נפתלי בנט משיק את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי מתמטיקה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
בנט מציג את התכנית, אוגוסט השנה/נועם מושקוביץ

את השעות הנוספות יקצה משרד החינוך כבר השנה, וזאת כדי להכין את התלמידים בצורה מיטבית לקראת המעבר לתיכון. במשרד מסבירים כי הניסיון מלמד שתלמידים רבים נתקלים בקשיים במעבר בין חטיבת הביניים לתיכון ועל כן הכרחי לתגבר את התלמידים דווקא בשלב זה, ובכך להגדיל את סיכוייהם להתקבל לחמש יחידות לימוד. תוספת השעות, שעלותה כעשרה מיליון שקלים, תינתן לבתי ספר בכל רחבי הארץ, בדגש על ערי הפריפריה. כמו כן, במסגרת התכנית כיתות יפוצלו כך שהשיעורים יתקיימו בקבוצות קטנות. בנוסף, יתקיימו מרתונים במהלך חופשות.

"התלמידים רוצים ללמוד חמש יחידות אך מתייאשים בדרך"

חלוקת השעות תתבצע לפי גודל השכבה. כך למשל בתי ספר שבהם לומדים 200 תלמידים בשכבת ט' יקבלו תוספת של ארבע שעות שבועיות, עד 300 תלמידים בשכבת ט' יקבלו תוספת של שש שעות שבועיות ובתי ספר שבם לומדים יותר מ-300 תלמידים בשכבת ט' יקבלו תוספת של שמונה שעות שבועיות.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי "ממחקרים שעשינו עולה כי התלמידים מגיעים לחטיבת הביניים כשהם רוצים לעשות חמש יחידות, אך מתייאשים אי שם באמצע הדרך. אנחנו רוצים להיות הסכר בפני הוויתור שלהם על חמש יחידות. תוספת השעות תמשיך את מגמת צמצום הפערים ותחזק את המקומות שעד היום הזנחנו בהשקעה במתמטיקה, עד שנעמוד במשימה שהצבנו לעצמנו: הכפלת מספר הנבחנים בחמש יחידות".

מנהל התכנית הלאומית במשרד החינוך, מוהנא פארס, אמר: "אנו רואים חשיבות רבה בסיוע לתלמידי חטיבות הביניים ובגישור על הפערים בידע המתמטי טרם כניסתם לתיכון. ככל שנשכיל להתמודד עם החסמים בגיל צעיר יותר, כך נצליח לתמרץ ולעודד תלמידים להיענות לאתגר וללמוד חמש יחידות במתמטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully