וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"די לטרור המצ'ואיסטי": עשרות אלפים בספרד מחו על אלימות נגד נשים

על פי הערכות, 20 אלף בני אדם מכל הקשת הפוליטית הציפו את רחובות הבירה מדריד, בניסיון להרחיב את החקיקה הנוגעת לאלימות נגד נשים שישה שבועות לפני הבחירות. "כל אישה מוכה יכולה לצאת ממעגל האלימות, מגיעים לנו חיים טובים יותר"

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים במרכז מדריד, נובמבר 2015. רויטרס
מנסות לשנות את החוק נגד אלימות במשפחה כך שיכלול סעיפים הנוגעים לאלימות נגד נשים/רויטרס

בירת ספרד התמלאה הערב (שבת) בעשרות אלפי בני אדם, חלקם עטויי מסכות, שהגיעו לעצרת במטרה למחות נגד אלימות נגד נשים. בעצרת, שיזמו ארגונים פמיניסטיים השתתפו בה נציגות ונציגים מרחבי הקשת הפוליטית בספרד. כמה מהפעילות נשכבו על הקרקע כמפגן הזדהות לזכר הנשים שנרצחו בידי גברים לאורך השנים, אלימות המכונה בספרד "טרור מצ'ואיסטי". מטרת העצרת, בין היתר, היא הרחבת החוק נגד אלימות במשפחה כך שיכלול גם סעיפים הנוגעים לאלימות נגד נשים.

"חשוב שאנשים כמוני הגיעו להפגין היום, כי אני הדוגמה החיה לאישה שהצליחה לצאת ממעגל האלימות במשפחה", סיפרה המפגינה אולגה ארזנה לסוכנות הידיעות אי-פי. "זה אומר שכל אישה מוכה יכולה לצאת מהמעגל הזה, זה אומר שלכל אישה כזאת מגיעים חיים טובים יותר".

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים במרכז מדריד, נובמבר 2015. רויטרס
הגיעו גם מהאיים הקנריים. מפגינה עטויית מסכה, הערב/רויטרס

העצרת מגיעה שישה שבועות בלבד לפי הבחירות הכלליות בספרד, והעלתה את הנושא לסדר היום במדינה. על פי ההערכות שדווחו לרשת BBC, בהפגנה במדריד נכחו יותר מ-20 אלף בני אדם. בין היתר, למקום הגיעו נציגים מארגונים לא ממשלתיים, איגודים שונים מרחבי ספרד ואף אזרחים המתגוררים באיים הבלאריים והאיים הקנריים.

בחודשיים האחרונים נרצחו בישראל יותר משבע נשים, ובני זוגן נעצרו מאחר שהיו החשודים העיקריים. הנשיא ראובן ריבלין התייחס לנושא בפוסט שפרסם לפני כשבוע, ובו הצהיר, בין היתר, כי הוא פמיניסט. "איננו יכולים להתעלם מאירועי החודשים האחרונים. גל של אירועים טראגיים בעלי גוון מגדרי מובהק שטף את החברה הישראלית לאחרונה", כתב. "החל ממספר גבוה של נשים שנרצחו בחודשים האחרונים בידי בני הזוג שלהן וכלה בנקודת השפל המוסרית שאירעה במועדון 'אלנבי 40'. אירועים אלה מוכיחים כי למרבה הצער עוד לא הגענו לשלב שבו כל אישה יכולה לחוש בטוחה במרחב הפרטי והציבורי במדינת ישראל. אנו חייבים לשנות זאת ואני משוכנע שנצליח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים במרכז מדריד, נובמבר 2015. רויטרס
מכל הקשת הפוליטית ובכל הגילאים. ילדה בעצרת במדריד/רויטרס
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים במרכז מדריד, נובמבר 2015. רויטרס
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים במרכז מדריד, נובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully