וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: "רוח סולרית" מהשמש הפכה את מאדים לכוכב ללא חיים

המדענים בסוכנות החלל האמריקנית הצליחו לפצח את אחת התעלומות המרכזיות בנוגע לכוכב האדום - כיצד הפך מכוכב דומה לכדור הארץ למדבר יבש וקריר. האם תהליך דומה יכול לקרות לכדור הארץ? כן, אבל לא בקרוב

כך הפך מאדים לכוכב יבש וללא חיים/NASA

המדענים בסוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, גילו כיצד מאדים - כוכב שבעבר הרחוק היה דומה מאוד לכדור הארץ - הפך לכוכב קר, יבש ומדברי. במחקר שפורסם אתמול (חמישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת במטה נאס"א בוושינגטון, טוענים החוקרים כי הצליחו לפתור את אחת מהתעלומות המרכזיות בנוגע לכוכב האדום.

על פי הממצאים של תכנית המחקר למאדים, MAVEN, כמאה גרמים של חמצן ופחמן דו-חמצני נעלמים מהאטמוספירה של מאדים בכל שנייה, בעקבות "רוח סולרית" - זרם מהיר של חלקיקים טעונים מהשמש. בעקבות כך, האטמוספירה נשחקה ושטח הכוכב נותר כמעט ללא הגנה, אל מול קרינה אולטרה-סגולה ופיצוץ חלקיקים מגנטיים שזורמים מהשמש.

עוד בוואלה! NEWS:
מומחית מצננת את ההתלהבות: "נאס"א לא מצאה נחלי מים במאדים"
תגלית המים הזורמים במאדים: "פותח שער חדש בפני האנושות"
"האח הגדול מאדים": נאס"א מבודדת 6 אנשים בכיפה קטנה למשך שנה

"רוח סולרית" פוגעת במאדים. נאס"א, אתר רשמי
כך זה נראה. חלקיקים מהשמש פוגעים במאדים/אתר רשמי, נאס"א

תחילתה של התגלית המרעישה ב-8 במרץ, אז חללית נאס"א שמקיפה את מאדים זיהתה סערה סולרית, במהירות של כ-1.5 מיליון קמ"ש, שהובילה להשלכת חלקיקים רבים מהאטמוספירה לחלל. לממצאים עשויה להיות השפעה משמעותית על הבנת שינויי האטמוספירה בכוכב האדום - ובכוכבים אחרים - ולקדם את המאמצים לשלוח בני אדם למאדים לפני שנת 2040, כפי שהצהירה נאס"א שתעשה.

הגשושית "קיוריוסיטי" כבר גילתה כי מאדים היה בעבר כוכב עם תנאים הדומים לאלה השוררים בכדור הארץ, כולל עמקים שעוצבו על ידי זרמי מים ואגמים. טרם נמצאו ראיות לחיים על פני הכדור, אולם ברור כי התנאים לכך היו קיימים. עם זאת, כיום מאדים הוא מדברי לחלוטין, ולא מסוגל לאכלס יצורים חיים.

במסיבת העיתונאים אמש, שזכתה לכותרת "חלף עם הרוח הסולרית" – משחק מילים על שם הסרט המפורסם משנת 1939 - הסביר ברוס ג'קוסקי, מצוות מיפוי האטמוספירה של מאדים, כי תהליך דומה עשוי להתרחש גם בכדור הארץ - אולם ממש לא בעתיד הנראה לעין. "כדור הארץ מאבד חלקיקי אטמוספירה, אבל באופן מוגבל הרבה יותר", הסביר ג'קוסקי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רכב החלל "קיוריוסיטי" קדח חור באדמת מאדים. רויטרס
"קיוריוסיטי" על מאדים/רויטרס

מדעני נאס"א הסבירו כי בניגוד לסברה כי החלקיקים שהרכיבו את האטמוספירה "כלואים" בשטח הכוכב, כיום סביר להניח כי לא ניתן "להחזיר" את אותם החלקיקים לאטמוספירה של מאדים ולשחזר אותה - ובכך להפוך אותו שנית לכוכב שניתן לחיות בו. הכוח המגנטי של הכוכב האדום, החלש בהרבה מזה של כדור הארץ, לא הצליח לבלום את הרוח הסולרית, וכך הגיע הכוכב למצבו הנוכחי.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully