וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכפ"צים, קסדות ובטונדות: הכוחות בגדה הונחו להתמגן מפני דריסות

7.11.2015 / 0:59

תחקירי גל הטרור הביאו לחידוד נהלים בקרב הלוחמים ביהודה ושומרון, וביממות האחרונות הם נתבקשו, בין היתר, שלא ללכת במקומות שבהם יהיו חשופים לפיגוע. גורם באוגדת יו"ש: "צריך להימנע ממצבים שמזמינים מחבלים דורסים"

צילום: הצלה יו"ש, דוברות מד"א, מור שאולי, אורן רנד; עריכה: מתן חדד

(חייל נפצע אנוש בפיגוע דריסה בגוש עציון, שלשום)

הנהלים בקרב כוחות צה"ל ביהודה ושומרון חודדו ביממות האחרונות בעקבות הפקת לקחים שנעשתה במסגרת תחקירי הפיגועים בגל הטרור בחודש האחרון. בין היתר, הכוחות תודרכו להקפיד על חבישת קסדות, על לבישת שכפ"צים ולהימנע מהליכה במקומות שבהם יהיו החיילים חשופים לדריסה – אלא אם מדובר בנתיב שבו הם מוכרחים לעבור. אז, נתבקשו הכוחות להגביר דריכות וערנות עד שיהיה מאחוריהם.

כמו כן, הכוחות הונחו לתכנן מבעוד מועד את הפעילויות שלהם, וכך להימנע מחשיפת נקודות תורפה בסריקות ובסיורים רגליים הסמוכים לשולי כבישים. בטרמפיאדות, בצמתים מרכזיים ובמקומות שבהם מוצבים חסמים, קיבלו החיילים הוראה להציב בטונדות כדי להעלות את רמת המיגון בעת הצורך. לפיכך, הועבר תקציב מיוחד ממשרד הביטחון לאוגדת יו"ש, במטרה להציב יותר מצלמות, תאורה ואמצעי מיגון במוקדי החיכוך.

עוד בנושא:
בתוך שבוע: לוחם חיסל שלושה מחבלים בשני פיגועים שונים
בן 46 מואשם בניסיון לינץ' במחבל שביצע פיגוע דקירה בנתניה
הלוחם שנפצע בפיגוע הדריסה בגוש עציון עדיין בסכנת חיים

חיילי מג"ב במהלך עימותים בחברון. נובמבר 2015. רויטרס
"מתבצעת חשיבה יומיומית על ניצול הכוחות בשטח". כוחות מג"ב בחברון/רויטרס

ניסיון פיגוע דריסה ראשון שבוצע מאז חידוד הנהלים נכשל אתמול. מחבלת בת 72 ניסתה לדרוס חיילים שהוצבו בכביש 35 מצפון לחברון. המחבלת נורתה על ידי כוח צה"ל וברכבה נמצאה סכין.

"מתבצעת חשיבה יומיומית על ניצול הכוחות בשטח ועל המקומות שבהם יש להציב אמצעי מיגון", אמר השבוע קצין באוגדת יו"ש. "בסוף, יש מגבלות של כוח ומשאבים, ולכן צריך לתת יותר דגש לערנות המבצעית של הכוחות ולתכנון המקדים. להימנע בהתאם לצורך ממצבים סטטיים שמזמינים אלייך מחבלים דורסים וגם מפיגועי דקירות סכין".

לפני כשבועיים, תוגברו הכוחות בשטחים במחיר של הפסקת תרגיל חטיבתי. התרגיל של חטיבת השריון הסדירה עצבת ברק, הידועה גם כחטיבה 188 של פיקוד הצפון, הופסק על מנת להעביר שני גדודים לאוגדת יו"ש. גורמי צבא מסרו אז כי חלקיו המשמעותיים של התרגיל, שהחל ביום שני, הסתיימו עד ליום רביעי, שבו הופסק התרגיל. הם הוסיפו כי מדובר בהחלטה מבצעית שהתקבלה לאחר שיקולים רבים. כמו כן, בחודש האחרון הוחלט לקחת צוערים מבה"ד 1, חיילים מקורסים, גדודי חי"ר ויחידות עלית של צה"ל ולהעביר אותם לערים הגדולות, לגבול רצועת עזה ולאוגדת יהודה ושומרון.

(עדכון ראשון: 22:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully