וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יוגב לא תמך בחוק שקידמה הקואליציה - והושעה מוועדת חוץ וביטחון

4.11.2015 / 17:47

בקואליציה הביעו זעם על הפלת החוק שהגיש ח"כ יואב קיש מהליכוד. הבית היהודי החליט להטיל עונשים על הח"כ הסורר שהיה במליאה ולא הצביע. בליכוד מתחו ביקורת גם על השרים חיים כץ ומשה יעלון שהיו בבניין הכנסת אך לא הגיעו להצביע

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ויו"ר הסיעה, ח"כ ינון מגל, החליטו הערב (רביעי) כי חבר הכנסת מוטי יוגב - שנכח במליאת הכנסת בזמן ההצבעה על הצעת החוק שהגיש ח"כ מהליכוד אך לא הצביע - יושעה לשלושה חודשים מוועדת החוץ והביטחון על כל ועדות המשנה שלה.

כמו כן, יוגב לא יוכל להעלות לוועדת השרים לענייני חקיקה הצעות חוק שיציע עד תום המושב. עוד הוחלט כי אם יוגב יצביע שוב נגד עמדת הקואליציה הוא יורחק מוועדת החוץ והביטחון לצמיתות.

מלבד יוגב, גם שני השרים חיים כץ ומשה יעלון מהליכוד שנכחו בבניין הכנסת לא הגיעו להצביע. גורמים בליכוד הביעו זעם על כך שהשלושה לא הגיעו להצביע ובכך סייעו להפלת הצעת החוק על ידי האופוזיציה. הגורמים הפנו אצבע מאשימה נגד יוגב, אף שגם אם היה מצביע לא היו מספיק קולות כדי להעביר את הקול. אולם הם מתחו ביקורת גם על הימנעות יעלון וכץ מהגעה למליאה.

ח"כ יוגב: "צריך להרים כף של טרקטור D-9 על בג"ץ".
נכח במליאה ולא הצביע, יוגב

בנט ומגל הבהירו כי על אף שהחוק המדובר לא נפל בגלל הצבעתו של יוגב הם רואים חשיבות עליונה באחידות שורות הקואליציה ובשמירה על שיתוף הפעולה היעיל והחיובי שהתקיים בה עד היום.

מוקדם יותר נדחתה הצעת חוק ביטול חזקת גיל הרך שעליה חתום חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) בקריאה טרומית ברוב של 42 מתנגדים אל מול 41 תומכים. הצעת חוק הורים וילדיהם זכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה אולם בכל זאת הצליחה האופוזיציה להפיל אותה. מדובר בפעם השנייה בכנסת הנוכחית שהאופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק של הקואליציה, דבר שלא קרה בשתי הקדנציות הקודמות בכנסת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חברות האופוזיציה שהצליחה להפיל הצעת חוק של הקואליציה. נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
חברות האופוזיציה שהצליחה להפיל הצעת חוק של הקואליציה. נובמבר 2015/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully