וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חליפה בהפרות סדר: הפייסבוק סוחף גם את מעמד הביניים הפלסטיני

4.11.2015 / 20:29

לא רק רעולי פנים, אלא משכילים ואמידים: הרשתות החברתיות הכניסו למאבק בדיכוי גם את הפלסטינים ממעמד הביניים, שחולמים על החיים של בני גילם במערב. "אנחנו עורכי דין, אנחנו לא משליכים אבנים"

צילום: חטיבת דובר המשטרה, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: קשת סידי

(תיעוד: פלסטינים יורים זיקוקים לעבר כוחות הביטחון במזרח ירושלים, אתמול)

עורך דין פלסטיני משתתף בהפרות סדר בגדה. AP
התמונה זכתה לתהודה ברשת. חסן עג'ג', המפגין בגלימת עורך דין/AP

אחת התמונות מגל האלימות האחרון שזכו לתהודה רבה בתקשורת העולמית, היא של צעיר פלסטיני לבוש חליפה וגלימת עורך דין מהודרת, הבועט במיכל גז מדמיע שירה צה"ל במהלך עימותים בגדה. המחזה הזה לא צפוי: פלסטינים המתעמתים עם חיילים ישראלים הם לרוב רעולי פנים ובלבוש מוזנח, לא בלבוש מהודר.

"כעורך דין פלסטיני אני חלק מהעם שלי, חלק מהתקווה הפלסטינית לשחרור" אמר בראיון סוכנות הידיעות אי-פי הצעיר שבתמונה, חסן עג'ג', בן 26 ממשפחה אמידה מרמאללה. עג'ג' וחבריו הם בעלי פרופיל שונה מזה של דור הצעירים שהצית את האינתיפאדה הראשונה בסוף שנות השמונים. הפלסטינים היו אז בשלבי מעבר מחברה כפרית לעירונית, ורובם לא היו משכילים וידעו מעט מאוד על העולם הגדול. התעמולה עבדה בקצב איטי, כשאמצעי התקשורת העיקרי היה אז הפקס. אך הצעירים הפלסטינים של היום שונים מהוריהם: הם משכילים יותר (שיעור האקדמאים הכפיל עצמו בדור האחרון) ומחוברים לעולם באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. כך גם הציפיות שלהם דומות לאלו של בני גילם בעולם המערבי.

עוד בנושא:
מהדקים את הלחץ: צה"ל הגביר את האבטחה בכניסות לחברון
"לעצור את שפיכות דמם": מושל ג'נין מרחיק צעירים ממעבר ג'למה
ח"כ מגל על הפקרת הקשישה בפיגוע: "האזרחים פעלו כשורה והיו גיבורים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פלסטינים מפגינים במהלך אירועי יום הנכבה באזור רמאללה, מאי 2015. רויטרס
מציאות וירטואלית של התנגדות לכיבוש. עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון/רויטרס

"הרשתות החברתיות איפשרו לפלסטינים להשוות עצמם לחברות אחרות. יש לנו הזכות לחירות בדיוק כמו כל עם אחר", מסביר עג'ג'. כשעורך הדין הצעיר, שאת ההתמחות לו הוא עושה במשפט פלילי, נשאל לגבי האמצעים שלדעתו מותר להשתמש בהתנגדות לכיבוש, הוא מתחיל להיות יותר זהיר. "אנחנו עורכי דין, אנחנו לא משליכים אבנים", אומר, אך מוסיף מיד כי הוא לא יגנה פלסטיני שיעשה זאת. הוא גם לא מביעה התנגדות לפלסטינים שמבצעים פיגועי דקירה, בטענה כי "מה שמוביל אותם למעשים אלו הם צעדיה של ישראל, כמו הפקעת קרקעות והגבלת התנועה של הפלסטינים".

סאם באחור, מומחה פלסטיני לרשות חברתיות, אומר שלפיסבוק וליוטיוב השפעה שלילית בגל האלימות האחרון. לדבריו, "הגלישה ברשתות החברתיות גורמת לפלסטינים לחיות במציאות דמיונית הירואית, שבה הם יכולים פשוט לצאת ולהתנגד לכיבוש. זאת בשעה שבפועל, אין להם באמת דרך ברורה איך לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully