וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' לתא סטודנטים באריאל: "אם אתן לכם לפעול יקומו גם תאים של דאעש"

4.11.2015 / 9:15

פעילים בארגון הימין "סטודנטים למען הר הבית" שהקימו תא באוניברסיטה שבשומרון ביקשו להעמיד דוכן במוסד האקדמי. עם זאת, דיקן הסטודנטים הבהיר להם שהתקנון מאפשר רק פעילות במקום סגור והוא תיבל זאת בהערה חריגה. "זו התבטאות אומללה, חלק ממסכת השפלות שאנו עוברים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילי התנועה בהר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני סטודנטים מאוניברסיטת אריאל הקימו לאחרונה תא של ארגון הימין "סטודנטים למען הר הבית", אשר פועל בכמה קמפוסים ברחבי הארץ. אלא שתקנון האוניברסיטה אינו מאפשר פעילות פומבית של אף תא סטודנטים במוסד החינוכי. ביום ראשון נפגשו השניים עם דיקן הסטודנטים, פרופ' שמואל שחם, וביקשו ממנו לשנות את ההחלטה.

"רשמנו את עצמנו כתא סטודנטים וכמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים קיבלנו הודעה שכל התאים רשאים לפעול רק בתוך כיתות סגורות ולא לפרסם חומרים בקמפוס", סיפרה נעמה גנץ, סטודנטית שנה שנייה לסיעוד שהקימה את התא יחד עם אורי אוחיון. "הבנו שלא נוכל להגיע לאף סטודנט, אז פנינו לדיקן".

בפגישתם עם הדיקן טענו השניים כי המצב לא מאפשר להם להפיץ את דבר קיומם וכי בפועל הם "לא יכולים להתקיים". הדיקן השיב להם כי האוניברסיטה "לא מאפשרת פעילות פומבית של אף תא בתחומה", והוסיף: "אם אתן לכם לפעול יקומו לי גם תאים של דאעש".

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטינים רקדו והניפו דגל פלסטין - חיילי צה"ל ירו לעברם. תיעוד
משיח לא בא: מים שפרצו מהכותל גרמו למאמינים להכריז שאחרית הימים הגיעה
מהדקים את הלחץ: צה"ל הגביר את האבטחה בכניסות לחברון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו אפשרות לגרום לסטודנטים לדעת על קיומנו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה היה לא נעים", סיפרה גנץ, פעילה בארגון המזוהה עם הימין. "אנחנו לא ימין ולא שמאל, ופשוט נתקלנו בחוסר רצון להגיע לפתרון".

בתנועת "סטודנטים למען הר הבית" התרעמו על דבריו של הדיקן. "אנו מצפים מדיקן אוניברסיטת אריאל לחזור בו בצורה מידית מהתבטאויותיו, שבהן השווה בין תא סטודנטים העוסק בנושא הר הבית לבין תא סטודנטים דמיוני של תומכי דאעש. זו התבטאות אומללה ומיותרת שהינה חלק ממסכת השפלות והתנגדויות חוזרות ונשנות של האוניברסיטה לפעילות סטודנטיאלית בשטחה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"הגבלות דיקטטוריות"

"זו הפעם הראשונה שבה אנו נתקלים במוסד אקדמי שמונע באופן מודע, כוחני ומדכא פעילות סטודנטיאלית שאינה לרוחו", הוסיפו. "אין אף מוסד בארץ שמתייחס כך לסטודנטים שלו. כלל המוסדות האקדמאיים ברחבי העולם משמשים כר פורה להחלפת רעיונות וליצירת שיח סטודנטיאלי בריא, ומשום מה רק באוניברסיטת אריאל כנראה החליטו לדכא את פריון המחשבה והחליטו בצורה גסה ובלתי מתחשבת לשכוח מקיומו של חופש הביטוי ללא כל סיבה. אנו קוראים להנהלת האוניברסיטה לרדת מהעץ עליו טיפסו ולחזור בהם מההגבלות הדיקטטוריות הללו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החליטו לדכא את פריון המחשבה". פעילי הארגון בהר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאוניברסיטת אריאל מסרו בתגובה כי "הסטודנטים נפגשו עם הדיקן וביקשו להקים דוכנים ולחלק פליירים. בשיחה הסביר הדיקן כי אוניברסיטת אריאל מעודדת שיח חופשי ומכבד ברחבי האוניברסיטה. יחד עם זאת הוחלט שלא לאפשר הקמת דוכנים ברחבי האוניברסיטה לאף אחד מתאי הסטודנטים וזאת כדי לשמור על המרקם העדין המתקיים בהצלחה באוניברסיטה בה לומדים מגוון אוכלוסיות, ולמנוע הפצת חומרים פוגעניים או מסיתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully