וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיח לא בא: מים שפרצו מהכותל גרמו למאמינים להכריז שאחרית הימים הגיעה

4.11.2015 / 0:41

המבקרים הרבים שפקדו אתמול את הכותל זכו למראה לא שגרתי: מים נבעו מבין האבנים העתיקות. היו כאלה שהזכירו את הנבואות התנ"כיות שקשרו בין פריצת מים במקום הקדוש ובין ביאת המשיח. אלא שעובדי התחזוקה נאלצו לצנן את ההתלהבות: זה רק צינור מים שהתפוצץ בהר הבית

צילום מסך

המבקרים הרבים שפקדו אתמול (שלישי) את הכותל המערבי היו עדים למראה לא שגרתי: מים שפורצים ונוטפים מבין האבנים העתיקות. היו מי שהגיבו בהתרגשות לנוכח הזרם הדק, שכן לפי האמונה היהודית, בנבואותיהם של יואל וזכריה - מים שפורצים מהכותל הם סימן לבואו המתקרב של המשיח.

הנזילה אותרה באזור הרחבה המקורה של עזרת הגברים - קשת וילסון. המתפללים הנדהמים החלו להעלות השערות שונות בדבר מקור המים ונזכרו בנבואת אחרית הימים שבספר יואל: "והיה ביום ההוא יטפו ההרים עסיס והגבעות תלכנה חלב וכל אפיקי יהודה ילכו מים ומעין מבית ה' יצא". את ההתרגשות הגדולה חיזקה גם נבואת זכריה על ימות המשיח, ולפיה "והיה ביום ההוא יצאו מים חיים מירושלם... והיה ה' למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה יהוה אחד ושמו אחד".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
ח"כ מגל על הפקרת הקשישה בפיגוע: "האזרחים פעלו כשורה והיו גיבורים"
הולכת רגל בת 13 נהרגה מפגיעת כלי רכב במנהרה בקריות
לקראת מזג אוויר סוער, שוב: חברת החשמל מתריעה מפני ניתוקים

השמועה התפשטה במהרה ולמקום הגיעו אנשי הקרן למורשת הכותל שלקחו את העניינים קצת יותר ברצינות. אלה גילו כי מדובר בפיצוץ צינור מים בתוך הר הבית, שמימיו חלחלו ופרצו בכותל. בשעות אלו זו מנסים צוותים של הקרן לאתר את הצינור הפגום ולתקנו. "כנראה שיש עוד זמן עד שיבוא המשיח", אמר גורם בכותל.

זו לא הפעם הראשונה, מתברר, שדליפת מים מתוך חומות הר הבית מעוררת התרגשות. לפני כמה שנים החלו לנזול מים מקירות בסיס משמר הגבול, ה"מחכמה", הצמוד לכותל המערבי והנושק לחומת ההר. תוך זמן קצר התברר שהסיבה ל"נביעה" היא סתימה בשירותי הבסיס.

(עדכון: 20:41)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המים שפרצו מבין האבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully