וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס ועליו 110 איש הפעיל בלם חירום לפני התנגשות בכלי רכב בנתב"ג

3.11.2015 / 13:00

איירבוס A320 שהיה בדרכו לבודפשט הפסיק בפתאומיות את המראתו לאחר שמגדל הפיקוח הבחין בשני כלי רכב שחדרו למסלול. המטוס, שהיה במהירות של עשרות קמ"ש, עצר מאות מטרים לפני המכוניות שעסקו בטיפול במסלולים

מטוס לואו-קוסט wizz air  בהונגריה, נובמבר 2015. AP
מטוס של חברת התעופה wizz air/AP

מטוס של חברת התעופה ההונגרית Wizz Air ועליו 110 נוסעים הפסיק היום (שלישי) את המראתו משדה התעופה בן גוריון בשל מחדל בטיחותי. מתחקיר ראשוני עולה המטוס מדגם איירבוס A320, שהיה בדרכו לבודפשט, בלם מאות מטרים בלבד משני כלי רכב שעסקו בטיפול במסלולים וחדרו לנתיב ההמראה של המטוס.

המקרה אירע בסביבות השעה 11:15 בבוקר. המטוס החל את המראתו והיה במהירות של עשרות קמ"ש כשפקחי התעופה זיהו כי שני כלי רכב, שהיו צמודים אחד לשני, עלו על מסלול 1-2. בתגובה הם הורו לצוות הטיסה לבלום את המטוס, ומנעו אסון אווירי חמור. לפי שעה לא ברור מדוע שני כלי הרכב היו במסלול בעת ההמראה.

לקריאה נוספת:
שביתה בנתב"ג ליממה במחאה על העסקת עובדי קבלן
גלגל מטוס של חברת תעופה זרה התפוצץ בנתב"ג; אין נפגעים
חזר לזירת הפשע – ונתפס: כייס נעצר בנתב"ג לאחר שזוהה במצלמות

נמל התעופה בן גוריון, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
"נמנע אסון אווירי". נמל התעופה בן גוריון/ראובן קסטרו

"למזלנו המטוס בלם במרחק של עשרות מטרים מכלי הרכב ובכך נמנע האסון. אין ספק שהערנות של הפקחים והשילוב של המכ"ם הקרקעי שהתריע ב'צרחות' מנעו את התאונה ואת האסון", אמר גורם בכיר ברשות שדות התעופה, שהשתתף בתחקיר הראשוני של חטיבת הבטיחות.

מתחקיר ראשוני עלה כי צוות מגדל הפיקוח פעל כשורה ובכך עצר את המטוס שהחל בתהליך ההמראה מאות מטרים מכלי הרכב הפרטי שהיה על המסלול. עוד עלה מהתחקיר כי מדובר בטעות אנוש של נהג הרכב הפרטי, אשר פנה למסלול ההמראה ולא למסלול ההסעה. פקחי הטיסה במגדל זיהו את כלי הרכב והתריעו לטייס, שעצר את המטוס טרם ההמראה. לאחר העצירה, נבדק המטוס והוא המריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully