וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא העונה: שביתה בנתב"ג ליממה במחאה על העסקת עובדי קבלן

6.8.2015 / 12:27

ועד רשות שדות התעופה הודיע להנהלה כי נתב"ג ייסגר מכניסת השבת ועד צאתה. זאת, בשל המבוי הסתום, לטענתו, אליו הגיעו הצדדים במשא ומתן. לפי ההערכות, המהלך ישפיע על 30 אלף נוסעים ב-200 טיסות

עריכה: ניר חן

(בספטמבר האחרון - טיסות בנתב"ג הושבתו עקב שביתת עובדי הדואר)

נמל התעופה בן גוריון יהיה סגור מכניסת השבת ועד צאתה - כך הודיע היום (חמישי) ועד רשות שדות התעופה (רש"ת) להנהלה. זאת, לטענתו, בשל המבוי הסתום במשא ומתן בין הצדדים באשר להגבלת קליטת עובדי הקבלן ברשות. שירותי החירום יפעלו כסדרם.

מדוברות רש"ת נמסר כי ההנהלה התכנסה לדון בהשבתה. לפי הערכות, המהלך ישפיע על כ-30 אלף נוסעים ב-200 טיסות נכנסות ויוצאות. מתוכן, ההשבתה תשבש יותר מ-83 טיסות יוצאות, שעליהן צפויים להיות כ-13 אלף נוסעים.

לקריאה נוספת:
חשש מכאוס בנתב"ג בשביתה: משרד התחבורה מסרב לאפשר המראות בלילה
תורי ענק בנתב"ג בשל שביתת פתע של עובדי ביקורת הגבולות
באחד הימים העמוסים בשנה: כ-20 טיסות עוכבו בנתב"ג

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
שביתת אזהרה ראשונה בשל מחלוקת על העסקת עובדי קבלן. נתב"ג/יותם רונן

הצעד מגיע לאחר שבחודש יוני הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ברש"ת על רקע העסקת עובדי קבלן. יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, אמר כי "לא ייתכן שכולם מדברים על מיגור תופעת העסקת עובדי קבלן וברשות שדות התעופה מרחיבים את ההעסקה המנצלת הזאת".

בוועד רש"ת אומרים כי השביתה תתחיל מחר בערב למשך יממה, וכי מדובר בשביתת אזהרה ראשונה. "אנחנו אמנם בשיא עונת הנסיעות, אולם בשבת כמות הטיסות היא נמוכה מאוד וכך הנזק לנוסעים יהיה קטן יחסית. רשות שדות התעופה הוא גוף רווחי ואין כל סיבה שהוא יעסיק עובדי קבלן כדי להגדיל את הרווחיות", אמר בכיר בוועד בשיחה עם וואלה! NEWS.

בספטמבר האחרון השביתו עובדי רש"ת את עבודתם במשך שלוש שעות לאות הזדהות עם מאבק עובדי "דואר ישראל" נגד פיטורי 1,500 עובדים. במסגרת השביתה נסגרו כל דלפקי הצ'ק אין בטרמינל 3, וכן 24 טיסות עוכבו. "זה פשוט סקנדל לאומי, לסגור את שדה התעופה בשביל המוסד המזופת הזה שנקרא דואר ישראל. אין לזה קשר והיגיון", אמר אחד הנוסעים שעוכבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully