וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים וספקים ב"נתיבי ישראל" נעצרו בחשד לשוחד במיליונים

2.11.2015 / 7:26

בלשי יחידת להב 433 פשטו בשעות הבוקר המוקדמות על בתיהם של 20 חשודים, בהם בכירים בהווה ולשעבר בחברה וח"כ לשעבר, בחשד שקיבלו שוחד ועברו עבירות מרמה בתמורה לקידום העסקת ספקים חיצוניים. היקף העבירות נאמד בעשרות מיליוני שקלים

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

בלשי יחידה להב 433 פשטו הבוקר (שני) על בתיהם של 20 עובדים, בהם בכירים בהווה ובעבר וח"כ לשעבר, בחברת "נתיבי ישראל" בחשד לעבירות של שוחד ומרמה - זאת לאחר חקירה סמויה שהתנהלה במשרדי היחידה בחודשים האחרונים. חלק מהחשודים נעצרו וחלקם עוכבו לחקירה. במהלך הפשיטה, אספו בלשי היחידה מחשבים, מסמכים, וכן רכוש ופרטי חשבונות לצורך המשך החקירה. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון בהמשך היום.

החקירה הסמויה במחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות חשפה וביססה חשד למספר פרשות, בהן נחשפה על פי החשד שיטת פעולה מאורגנת ושיטתית, לפיה בתמורה לשוחד וטובות הנאה לעצמם ולמקורביהם מקדמים בכירים בחברה את העסקתם של ספקים חיצוניים מסוימים. הכספים המשמשים על פי החשד לביצוע העבירות ומופקים מהן, הנם על פי החשד כספי ציבור.



עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן על ניצחונו: "העם הטורקי בחר ביציבות וביטחון"
רב מוכר: "רצח הזוג הנקין - עונש על מצעד הגאווה"
תיעוד מזעזע: אב מאבו גוש דחף את בתו לדלי וסגר אותו "כדי לחנכה"

בכירים ב"נתיבי ישראל" נעצרו בחשד לקבלת שוחד וטובות הנאה בעשרות מיליונים. דוד קורן
אחד החשודים, הבוקר/דוד קורן

מהמשטרה נמסר כי הופעלו כלים מודיעיניים, טכנולוגיים וחקירתיים מתקדמים לנוכח חשד לקיומו של מנגנון שיטתי שהתנהל בחברה. לפי החשד, בכירים בהווה ובעבר חברו לספקים חיצוניים וקידמו את העסקתם בפרויקטים של החברה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה שונות, תוך ביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות. היקף העבירות נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

על פי החשד, בפרויקטים של כביש 1 וכביש 531 סיפקו גורמים חיצוניים טובות הנאה לעובדים בחברה - ואלו בתמורה סייעו להם לזכות במכרזים. עוד חשד הוא שבכירים לשעבר נהנו מהטבות גם לאחר שהפסיקו לשמש בתפקידים בכירים בחברה. במשטרה בודקים האם חלק מהכספים שהתקבלו שלא כדין באותם פרויקטים - זרמו לכיסם של הבכירים לאחר שהחברות זכו במרכזים בסיועם.

כמו כן, אותם הבכירים היו מעורבים גם בפרשת השחיתות הציבורית והן בפרשת עורך הדין רונאל פישר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

דוח המבקר: ליקויים רבים באיוש תפקידים חשובים בצמרת החברה

בתוך כך, בדוח מיוחד שפורסם על ידי מבקר המדינה בתחילת השנה נכתב כי חברת "נתיבי ישראל", שניזונה מימון ממשלתי שנתי בגובה 7 מיליארד שקלים לצורך הקמת תשתיות תחבורה, פעלה בניגוד לחוק חובת המכרזים, בניגוד למנהל תקין ובניגוד לחוק החברות הממשלתיות. עיקר הביקורת הופנתה למנכ"ל החברה לשעבר שי ברס, שלדברי המבקר שימש כגוף שגיבש את מרבית הפעולות הבלתי כשרות שהתנהלו בין כתליה.

עוד פרסם משרד המבקר, כי נמצאו ליקויים רבים באיוש תפקידים חשובים בצמרת החברה. כך למשל, במשך שנה, לא כיהן בחברה יועץ משפטי וסמנכ"ל כספים, ובמשך 18 חודשים נעדר גם יו"ר הדירקטוריון. חסרונם, כך מעיר המבקר, מעיד על חולשה פנימית של "שומרי הסף" שבאחריותם לפקח על המערכת הכלכלית והמבנית. לסיכום, אומר המבקר: "על החברה לחזק את שומרי הסף ואת מערכות הבקרה בה, כדי למנוע הישנות כשלים חמורים בהתנהלותה כמפורט בדוח זה".

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
משרדי יחידת להב 433/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully