וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

בית"ר ירושלים - הפועל רעננה

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

כדאי לכם לדעת שבית"ר ירושלים תארח היום את הפועל רעננה באצטדיון המושבה בפתח תקווה. בית"ר השלימה את ההכנות שלה לקראת משחק הליגה שניצחון בו יעלה אותה למקום השלישי. בנוגע להרכב הקבוצה, נראה כי המאמן סלובודן דראפיץ' צפוי לפתוח באותו ההרכב שניצח בבלומפילד את מכבי תל אביב עם דוד קלטינס בקישור לצדם של קלאודמיר פריירה ודן איינבינדר. הפועל רעננה ממוקמת לפני המשחק נגד בית"ר ירושלים במקום הרביעי עם 14 נקודות, אך חיים סילבס מכין את שחקניו למשחק כאנדרדוג. למקרה שתהיתם, המשחק נדד לרעננה כי האצטדיון בטדי עובר שזרוע. בבית"ר חוששים מכך ולכן קבעו מחיר אחיד של 50 שקלים לכרטיס כדי להביא כמה שיותר אוהדים למשחק.

"יום המתים במקסיקו"

יום המתים במקסיקו 2 נובמבר 2015. רויטרס
מציינים את "יום המתים"/רויטרס

כדאי לכם לדעת שהיום מציינים אלפי מקסיקנים את היום השני של "יום המתים", חג מקומי המוקדש לזכרם של אבות המשפחה שהלכו לעולמם. החג נחגג ביום הראשון והשני של חודש נובמבר בעיקר במקסיקו ובאזורים שבהם קיימת קהילה מקסיקנית גדולה בארצות הברית, בפיליפינים, במדינות אחרות באמריקה הלטינית ובברזיל. בחג זה נהוג לבקר בבתי הקברות ובכנסיות, ולהביא נרות ופרחים לקברי אבות המשפחה. על אף נושא החג, אין זה חג עגום והוא נחוג באווירה של קרנבל, בדומה לליל כל הקדושים האמריקני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

דוח המבקר על דואר ישראל

דואר ישראל. שי מכלוף
סניף של דואר ישראל/שי מכלוף

כדאי לכם לדעת שהיום תדון הוועדה לביקורת המדינה בדוח שהגיש בימים האחרונים מבקר המדינה יוסף שפירא על דואר ישראל. דואר ישראל ידע עליות ומורדות רבות במשך שנות קיומו, אלא שבחודשים האחרונים שירותיו נמצאים בקריסה של ממש. השנה אף יצאה לדרך בחברה תכנית הבראה, שאמורה הייתה לשים סוף לכשלים בשירותי הדואר ולהביא לשינוי דרסטי באיכות השירות ובזמני ההמתנה הארוכים. אלא שצרכנים רבים עדיין מתלוננים על עיכובים בהעברת דברי דואר, זמני המתנה ארוכים מן הרגיל בסניפים, הגעת חבילות באיחור או במצב פגום וחוסר סבלנות מצד פקידי הדואר שקורסים תחת העומס.

מסקנות ועדת ששינסקי 2

גז. מערכת וואלה!
"הוועדה לבחינת המדיניות לגבי חלק המדינה המתקבל בעד השימוש של גורמים פרטיים במשאבי טבע לאומיים”/מערכת וואלה!

כדאי לדעת שהיום תדון ועדת החוקה, החוק והמשפט של הכנסת במסקנות ועדת "ששינסקי 2", או בשמה המלא, "הוועדה לבחינת המדיניות לגבי חלק המדינה המתקבל בעד השימוש של גורמים פרטיים במשאבי טבע לאומיים", שהגישה לפני כמה חודשים את מסקנותיה, וקבעה כי יש להגדיל בהדרגה ובאופן משמעותי את התגמולים שמקבלת המדינה ממשאבי טבע שמקורם בישראל ושמוכרות חברות שונות. על פי ההמלצות, תעודכן מערכת המס באמצעות קביעת תמלוג אחיד שיעמוד על 5%. באוצר מעריכים כי המהלך צפוי להגדיל את הכנסות המדינה בכ-500 מיליון שקל בשנה.

היום לפני 98 שנה: הצהרת בלפור

הצהרת בלפור. ויקויפדיה, צילום מסך
הצהרת בלפור/צילום מסך, ויקויפדיה

כדאי לכם לדעת שהיום לפני 98 חתם שר החוץ הבריטי על הצהרת בלפור, ולפיה בריטניה תתמוך בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. מבחינת הציונות הייתה ההצהרה פריצת דרך היסטורית ועם פרסומה פרצה שמחה גדולה בעולם היהודי. עם זאת, היו קבוצות מיעוט יהודיות ששללו את ההצהרה והכריזו מלחמה עליה ועל הציונות. בעולם הערבי ההצהרה נתקבלה בדיכוטומיות, ערביי ארץ ישראל קיבלו אותה באיבה גלויה, ובתגובה אף איימו במהומות דמים. ברחבי הארץ קרויים רחובות וכיכרות רבים בשם "ב' בנובמבר" לציון תאריך ההצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully